התפתחות יוצאת דופן: ארה"ב רודפת אחרי המיליציות של איראן באל-מיאדין

בהתפתחות יוצאת דופן, מטוסי צבא ארה"ב פתחו בסדרת תקיפות נגד כלי רכב וגורמים של המיליציות האיראניות בתוך שכונות העיר אל-מיאדין, אחד המעוזים הבולטים של המיליציה במזרח סוריה לא הרחק מהגבול עם עיראק.

כתב אוריינט נט, זאין אל-עבידין אל-עקידי, דיווח כי מאז אתמול אחר הצהריים פתחו מטוסי קרב של הקואליציה ב-4 תקיפות על אתרים ומפקדות המשמשים את המיליציות האיראניות לירי נגד הכוחות האמריקאים וכן ולהסתתר בתוך העיר אל-מיאדין, מזרחית לדיר א-זור.

מסוקים תקפו במקלעים  גם מטרות בסמוך לאזור התעשייה וליחידת ההרחבה, וכן ליד מטה מפלגת הבעת', והקורניש, ואזור פיתוח הכפר וכיכר אלטיבה (الثانوية الصناعية والوحدة الإرشادية وقرب مقر حزب البعث والكورنيش والتنمية الريفية ودوار الطيبة).

הכתב הכחיש כי המיליציות האיראניות הפגיזו את הבסיס הצבאי שבשדה אל-עומר (העיירה אלחדראא'-  الخضراء), וציין כי מיליציות אלו שגרו מספר טילים לאזור הסמוך למפקדת הפיקוד של SDF בפאתי העיירה הג'ין, מזרחית לדיר א-זור, מבלי שדווח על נפגעים.

ואילו העיר אלבוכמאל, המעוז הבולט ביותר של המיליציות במזרח סוריה, הייתה עדה לתנועת פינוי של המתחמים הביטחוניים ,שבשכונות אל-סינא ואל-ג'מיעת, לנקודות הגבול, מחשש לתקיפות נוספות. כמו כן נצפתה תנועה קלה של משאיות מהמעבר הצבאי והאזרחי.

הרוגים בתקיפות, וביידן מעיר

באותו הקשר דיווחה רשת CNN כי כוחות ארה"ב ביצעו תקיפות אוויריות נוספות נגד "אתרי אויב" ומשגרי טילים ליד דיר א-זור, שבמזרח סוריה, בעקבות התקפת טילים על בסיסי הקואליציה באזור, בה נפצעו שלושה חיילים אמריקאים ביום רביעי.

הרשת ציטטה גורם אמריקאי שאמר כי מספר אנשי מיליציה איראניים נהרגו בהתקפות שבוצעו על ידי ספינת תותחים אווירית מדגם AC-130.

אתמול אישר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי תקיפות אוויריות של ארה"ב נגד מטרות הקשורות לאיראן בסוריה בוצעו השבוע כדי להגן על חיילי ארה"ב ולשבש שורה של תקיפות נגדה ונגד שותפיה.

במכתב ליו"ר בית ארה"ב, ננסי פלוסי, אמר ביידן כי הוא הורה על התקיפות של יום שלישי "בהתאם לאחריותו להגן על אזרחי ארה"ב בבית ומחוצה לו ולקדם את הביטחון הלאומי של ארה"ב ואינטרסים של מדיניות חוץ".

מוקדם יותר ביום רביעי, ארה"ב, בפקודת הנשיא ביידן, פתחה בתקיפות אוויריות נגד מה שלדבריה היתה תשתית המשמשת קבוצות המזוהות עם משמרות המהפכה האיראניים בתגובה להתקפות של קבוצות הנתמכות על ידי איראן נגד כוחות ארה"ב בסוריה ב-15 באוגוסט.

רשת CNN ציטטה את קולונל ג'ו פוצ'ינו, דובר פיקוד מרכז ארה"ב, שאמר כי ארה"ב תקפה והשמידה קבוצת בונקרים המשמשת לאחסון תחמושת ותמיכה לוגיסטית של הארגונים הנתמכים על ידי איראן בסוריה, והוסיף כי צבא ארה"ב תקף 13 בונקרים במסגרת מתקפה רחבת היקף שכלל גם כ-400 שעות של תצפית ואיסוף מודיעין על האתר.

הוא הוסיף כי התקיפה תוכננה בסופו של דבר כנגד 11 בונקרים מכיוון שהכוחות האמריקנים לא היו בטוחים אם שני בונקרים אחרים ריקים מאדם, והוא המשיך, "אבל זמן קצר לפני התקיפה, הצבא לא תקף שני בונקרים , מתוך ה-11 מכיוון שהייתה קבוצה קטנה של אנשים בקרבת מקום". בסופו של דבר, בוצ'ינו אמר שהצבא הפציץ תשעה מקומות מסתור במתחם במזרח סוריה", וציין כי לפי הערכה ראשונית, איש לא נהרג כתוצאה מהתקיפות הללו.

ב-15 באוגוסט הודיעה הקואליציה הבינלאומית כי מספר רקטות נפלו "מאש עקיפה" ליד העיירה אלחדראא' (שדה אל-עומר), מבלי לגרום לנפגעים.

תמונה אקספרסיבית

קרדיט: אוריינט ניוז ורשתות חברתיות