אירופה הפרוגרסיבית מתבטאת: מרקל זוכה בפרס השלום הבינלאומי לפליטים

קנצלרית גרמניה לשעבר ידעה, כבר אז, בדיוק מה היא עושה כשהכניסה לגרמניה יותר ממיליון פליטים מוסלמים . היא ידעה היטב שאירופה הפרוגרסיבית תוקיר לה את פועלה ותרשום אותה באותיות של זהב בספר תולדות אירופה לדורותיה.

ואכן ההימור הצליח. הארגון הפרוגרסיבי ,האנטי ישראלי ביותר באירופה , נתן לה את פרס השנה שלו.

השאלה אם מיליון מוסלמים אכן יקלטו בחברה הגרמנית או יהוו "פצצה מתקתקת" שעלולה לסכן את השקט החברתי במדינה או תהדהד שנים רבות מבלי לדעת את התשובה האמיתית. אפשר גם להשאות את צרפת מה עשתה לה מדיניות פתיחת הגבולות לפליטים מאפריקה ? 

התשובות משם לא יפתיעו איש. כולם רואים אותם כל יום ובכל פינה.

קנצלרית גרמניה לשעבר אנגלה מרקל זכתה בפרס אונסק"ו לשלום לשנת 2022, על הטיפול ההומניטרי שלה בפליטים ותפקידה הגדול בסיוע להם ובקידום הבאת שלום ברחבי העולם.

רשת DW הגרמנית ציטטה את ראש חבר השופטים של אונסק"ו  ואת זוכה פרס נובל לשלום לשנת 2018, דניס מוקווגה, באומרו  שמה שמרקל עשתה היה "שיעור שהיא השאירה להיסטוריה".

Mukwege אמר ביום שלישי כי חבר המושבעים התרגש מ"החלטתה האמיצה של אנגלה מרקל בשנת 2015 להגן על יותר מ-1.2 מיליון פליטים מסוריה, עיראק, אפגניסטן ואריתריאה". מוקווגה הוסיף כי מה שמרקל עשתה היה "לקח שהיא השאירה להיסטוריה".

מנכ"לית אונסק"ו, אודרי אזולאי, שיבחה מצידה את תפקידה של מרקל ואמרה, "השגת שלום נובעת גם מפתיחת דלתות עבור הסובלים", וציינה כי "החלטת חבר המושבעים מזכירה כי מחסה למהגרים ופליטים היא דרישה מרכזית."

הפרס נושא את שמו של הנשיא לשעבר של חוף השנהב (חוף השנהב) פליקס הופו-בויני. פרס זה מוענק מדי שנה מאז 1989 ליחידים, ארגונים או מוסדות שעושים מאמצים מיוחדים לקדם, לרדוף או לתמוך בשלום. טרם הוחלט מתי תקבל מרקל את הפרס.

אנגלה מרקל כיהנה בתפקיד קנצלרית גרמניה בין השנים 2005 ל-2021, ובמהלך שלטונה, הקנצלרית החזקה הפגינה הרבה נחישות מול משברים ואתגרים גדולים, ובראשם המשבר הפיננסי העולמי, סוגיות פליטים ומגיפת הקורונה.

לפני מספר ימים  הפתיעה מרקל נערה פליטה סורית במתנה בלתי צפויה, ביום הראשון ללימודים בעיר קלן שבמערב המדינה.

בחדשותיה דיווחה סוכנות הידיעות הגרמנית  dpa כי הילדה הסורית (אנג'לה – בת 6) קיבלה ילקוט ותמונה חתומה מקנצלרית גרמניה לשעבר ביום הלימודים הראשון שלה היום, יום שישי.

הסוכנות הגרמנית ציינה כי לילדה הקרויה על שם קנצלרית גרמניה "אנג'לה מרקל" הייתה התחלה מרגשת מאוד של ימי הלימודים שלה, שכן זמן קצר לפני שהלכה לבית הספר בקלן, היא קיבלה כרטיס הנושא את חתימת הקנצלרית יחד עם מתנה.

ההורים של הילדה הסורית אמרו כי קראו לבתם אנגלה כדי להביע את תודתם על מדיניותה של מרקל כלפי הפליטים הסורים, והדגישו שאנג'לה הקטנה ומרקל חולקות סיפור מיוחד.

المستشارة الألمانية السابقة أنجيلا ميركل

קרדיט: אוריינט ניוז