ארה"ב תקפה מתקני מיליציות איראניות במזרח סוריה בתגובה לתקיפות שלהם

תמונה

צבא ארה"ב הודיע, עם עלות השחר ביום רביעי, כי ביצע תקיפות על מתקנים של מיליציות המזוהות עם משמרות המהפכה האיראניים בסוריה.

בהודעה לעיתונות של דובר הפיקוד המרכזי של צבא ארה"ב, קולונל ג'ו בוצ'ינו, נאמר כי כוחות ארה"ב ביצעו היום תקיפות מדויקות במחוז דיר א-זור שבמזרח סוריה נגד מתקני תשתית המשמשים מיליציות הקשורות למשמרות המהפכה האיראניים.

בוצ'ינו ציין שהתקיפות הללו הגיעו בפקודת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ונועדו להגן על כוחות ארה"ב מפני התקפות דומות לאלו שהתרחשו בחמישה עשר לחודש זה ובוצעו על ידי קבוצות הנתמכות על ידי איראן.

בוצ'ינו הוסיף כי ארה"ב לא מחפשת הסלמה, אלא תמשיך לנקוט בצעדים הדרושים כדי להגן על אנשיה, וכי הכוחות האמריקאים נשארים בסוריה כדי להבטיח את התבוסה המתמשכת של דאעש.

על פי ההודעה הותקפו 9 מחסני תחמושת בדיר א-זור השייכים לקבוצות הנתמכות על ידי איראן, אמר בוצ'ינו לרשת החדשות האמריקאית – אל-חורה.

בוצ'ינו הסביר שהמטרה המקורית הייתה להשמיד 11 מחסני תחמושת, אך התקפה על שנים מהמחסנים בוטלה, לאחר שהבחינו שאזרחים מתקרבים למקום, וכדי לא לפגוע בהם.

לפני שבוע הותקף בסיס אל-תנף האמריקאי בדרום מזרח סוריה על ידי "מל"טים חמושים , בפעם השניה מאז אוקטובר 2021.

כוחות מהקואליציה הבינלאומית, בראשות ארצות הברית , פרוסים באזור אל-תנף, יחד עם כוחות מ"צבא מג'אוויר אל-ת'ורה", פלג צבאי מקומי המקבל תמיכה לוגיסטית וצבאית מארה"ב, ונחשב לאחד הכוחות הבולטים הפרוסים שם.

قصف الجيش الأميركي موقعين في العراق وسوريا يحتويان على "مخازن خاصة" بحسب مصادر

קרדיט לתמונות: צבא ארה"ב – פיקוד מרכז