ארה"ב במיצג שווא של הפגנת כוח מול התגובה האיראנית. הכל מצביע על סיום

נראה כי ארה"ב מייצרת מיצגי שווא של הפגנת כוח מול משלחת המו"מ האיראנית כדי להפגין לעיני העולם את קשיחותה ואת עמידתה על כך שאיראן אכן תפורז מנשק גרעיני. אלא שכל הסימנים העולים בכלי התקשורת בעולם מצביעים על כך כי החתימה על החייאת הסכם הגרעין משנת 2015 נמצא ממש בפתח וכי בעצם ימים אלו נמצאים 2 הצדדים בעיצוב סופי של דפי ההסכם שלא בטוח כלל שכל סעיפיו יפורסמו ויבואו לידיעת האזרחים באשר הם.

דובר משרד החוץ האמריקאי אומר כי " על איראן לדעת כי ארה"ב לא תהסס להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה עם או בלי הסכם כדי להרתיעה ואם צריך אף להתעמת מול התנהגותה המסוכנת כולל כלפי בני בריתנו" .

דובר מחלקת המדינה האמריקאית, נד פרייס, אמר דברים אלו בתגובה למכתב התשובה שהגישה איראן לאיחוד האירופי.

" אנחנו לומדים את תגובת איראן, אבל צריך לזכור כי התחלנו במשא ומתן באביב 2021 ועכשיו אנו נמצאים בסופו של קיץ 2022" .

"דנו בכל נושא שניתן היה לדון בו בנוגע לחזרה ההדדית של הסכם הגרעין עם איראן" .

"אם טהראן הייתה מראה את רצינותה , היינו מגיעים לתוצאה עוד מזמן" .

"אני רוצה להדגיש כי ברגע שיתברר לנו שהסכם הגרעין עם איראן אינו אינטרס ביטחוני לאומי של ארצות הברית כל המאמצים להגיע להסכם בעתיד לא יועילו עוד לאיראן" .

"הדרך היחידה להחיות את הסכם הגרעין היא שאיראן תפסיק את דרישותיה מחוץ למסגרת ההסכם" .

"איראן ממשיכה לדרוש שינויים מהותיים בכל פעם שמגיעים לטיוטת הסכם, ארצות הברית של אמריקה דחתה בעבר כל ניסיון כזה ותמשיך לדחותם גם בעתיד" . (קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב)

כצפוי ניתן להעריך כי 2 הצדדים יפגשו איפה שהוא באמצע הדרך , אך דבר אחד ברור, איראן לא מתכוונת להקפיד על ציות מדוקדק של תנאי ההסכם וגם לא ברור אם וכאשר ארה"ב תגלה הפרות קשות מצידה של איראן הם אכן "ישברו את הכלים" ויחזירו את הסנקציות למקומן.

ושוב ישראל הושארה לבדה והתמודד  לא רק עם פרוייקט הגרעין האיראני ההולך ולובש צורה מפלצתית אלא ישראל תאלץ להתמודד עם תעשיית הטילים הבליסטית לטווח ארוך , שיאפשר להם, לפחות על הנייר , לירות ישירות למרטרות ברחבי ישראל.

צילו של אובמה עדיין ממשיך להשפיע , וכשכוונותיו אז היו למנוע מאיראן טילים העלולים להגיע לארה"ב ובזה הוא יבוא על סיפוקו הולכים ומתקיימים לא נותר לישראל אלא להתחיל לפעול לסיכול כוונות אלו.

The US-Iran conflict and its effect on international law - iPleaders

קרדיט לתמונה: https://bit.ly/2FSYhLr