"כסאו של הצאר מתערער": אתר טורקי-אין מקום לפוטין בתקופה שלאחר המלחמה

אתר טורקי שופך אור על המידה שבה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יכול להמשיך בתפקידו, עם שמות אישים שהועלו בנוגע לאפשרות שירשו אותו, במיוחד לאחר התפתחויות בינלאומיות בתקופה האחרונה, ובראשן פלישת מוסקבה לאוקראינה מאז פברואר 2022. 

ויקר טורו אישר כי "הנשיא פוטין, אמנם לא יתפטר בזמן הקרוב, אך נראה שמאבק הכוחות בקרב האליטה הרוסית כבר החל". 

הוא ציין כי "בעוד שחלק מהאליטות הללו מנסות להופיע בחזית עם רטוריקה פוליטית ותנועות מוגזמות, אחרות מעדיפות לשמור על שתיקה יחסית לגבי המלחמה המתמשכת באוקראינה, עד לתקופה שלאחר המלחמה".

קמפיינים קולניים

האתר ציין, "אם פוטין היה משיג ניצחון מהיר, כפי שקיווה בבירור כשהשיק (מבצע משלו), הוא היה מבסס את כוחו".

"אבל ככל שהמלחמה נמשכת, האליטות של המדינה נאלצות לחשוב על עתידם ולקבוע את עמדתם בעתיד", הוסיף.

"לפוטין אין כוונה להתפטר, אבל נראה שהוא נכנע בהדרגה לזמן, שכן האליטה של ​​המדינה וממשיכי דרכו צופים בכל צעד צבאי שלו, אבל הם כבר יכולים לראות שאין לו מקום בעתיד שלאחר המלחמה". האתר ציין. 

לפי האליטות והממשיכים הפוטנציאליים הללו, "תפקידו היחיד של פוטין בעידן החדש של השלום יהיה לקבוע את מחליפו ולעזוב את הבמה", לפי האתר הטורקי.

הוא ציין כי "בעידן החדש הזה, רטוריקה קולנית והתנהגות פוליטית מוגזמת הפכו שוב לנורמה". 

"כאילו שמתקיימת מערכת בחירות, בכירים ופקידים במפלגת השלטון של רוסיה המאוחדת עושים כמיטב יכולתם למשוך תשומת לב ואף לתקוף אחד את השני", דיווח האתר.

"עד לאחרונה, התנהגות כזו הייתה כמעט בלתי אפשרית, שכן לשכת הנשיאות עבדה בשקט, בעוד שבכירים במפלגת השלטון הבטיחו הבטחות רק לגבי מדיניות חברתית".

קרדיט: אלאיסתקלאל