משבר הלחם מחריף בלבנון ותורים במאפיות בגלל המחסור בחיטה

משבר הלחם המסובסד בלבנון החמיר מאז פרוץ המלחמה באוקראינה, ששיבשה את משלוחי החיטה מספקית התבואה הראשית ללבנון, בעוד כמה דיווחים נוספים מצביעים על כך שהמחסור בלחם קשור גם לסיבוכי המשבר כלכלי הלבנוני.

חלק מהשרים בממשלת לבנון, מצדם, האשימו את הפליטים הסורים בהסלמה והחרפת משבר הלחם בלבנון.

לפי דו"ח שהוציאה סוכנות "רויטרס" האמריקאית בלבנון, משבר הלחם נגרם בעיקר מהמשבר הכלכלי שהפחית את ערך הלירה הלבנונית ביותר מ-90% תוך שלוש שנים, מה שהשפיע לרעה על הלבנונים וגרם לסבל רב.

הדיווח הוסיף כי משבר הלחם בלבנון הגיע לכדי לחימה בין אזרחים, כאשר פרצו מריבות וחילופי ירי חסר הבחנה.

"רויטרס" ציטט את שר הכלכלה הלבנוני, אמין סלאם, שאמר: הסיבה מאחורי משבר האספקה ​​האחרון היא הסוחרים שגנבו את הקמח במהלך החודש האחרון, ומכרו אותו באופן לא חוקי.

סלאם האשים גם את ההברחות ואמר כי הפליטים הסורים בלבנון קונים יותר ממה שהם צריכים כדי לשלוח הביתה או מוכרים בשוק השחור, לפי רויטרס.

הוא הביע את תקוותו שבעיות האספקה ​​יתפוגגו במהלך הימים הקרובים, והסביר כי השבוע ייפרקו בנמל ביירות 49,000 טון חיטה, שאמורה להספיק לחודש וחצי.

הוא ציין כי בית הנבחרים אישר הלוואה של 150 מיליון דולר מהבנק העולמי לרכישת תבואה, וכי כוחות הביטחון מגבירים את המעקב אחר משלוחי החיטה כדי למנוע גניבה.

נציב האו"ם לפליטים מצדו אמר כי "במצב קשה ביותר זה, אנו עדים לעלייה במתיחות בין קבוצות שונות בחברה".

ראוי לציין כי במהלך השבוע האחרון, שליחת האו"ם והמתאמת ההומניטרית, נג'את רושדי, קראה להגביר את הדיונים הציבוריים בלבנון על החזרת הפליטים הסורים לסוריה, וקראה "לכולם להימנע מלתדלק את התקשורת. והרשתות החברתיות ברגשות שליליים ושנאה".

קרדיט: קסיון ניוז