בעקבות ההתקוממות משלחת רוסית פוגשת נכבדים דרוזים במחוז א-סויידא

משלחת רוסית בכירה נפגשה הבוקר, יום ראשון, 7 באוגוסט, עם גורמים דתיים וחברתיים בנפת א-סויידא (דרום סוריה), כדי לדבר על ההפרות של שירותי המודיעין של המשטר ואיראן באזור על רקע ההתקוממות הדרוזית הכללית במרחב.

על פי מקורות מקומיים, משלחת רוסית הגיעה ביום ראשון בבוקר לבית ההארחה של השייח' וואחיד אל-בלעוס, בעיירה אל-מזרעא. הם התקבלו על ידי השייח' לאית' אל-בלעוס, אנשי דת ,נציגים חברתיים ונציג מטעם הארגון "מפלגת ליווה הסורית" –  "حزب اللواء السوري".

המקורות ציינו כי הפגישה תדון בהפרות ובפשעים שבוצעו על ידי המודיעין הצבאי בא-סויידא, בנוסף לדרישה לסלק את הנוכחות האיראנית מהאזור.

לאית' אלבלעוס – ليث البلعوس, בנו של מייסד "תנועת אנשי הכבוד" בא-סויידה שחוסל על ידי המשטר הסורי שראו בו "פעיל עצמאי מדיי" , הודיע ​​כי העימותים האחרונים שפרצו מול קבוצת "כוחות פאג'ר" בפיקודו ראג'י פאלחוט, הם תחילתו של "מיגור הנוכחות האיראנית וההתפשטות השיעית במחוז".

הצהרות אלו נאמרו בנאום וידאו של אל-בלעוס לפני כמה ימים, והוא פורסם ברשתות מקומיות וברשתות החברתיות.

לדבריו, "אנחנו מתריעים כבר הרבה זמן על מה שקורה בתוך המרתפים של שירותי המודיעין".

הוא הוסיף: "חיסול כנופיית פלאחוט היה רק ​​ההתחלה, במסגרת המטרה הכוללת למגר את ההתפשטות השיעית האיראנית באזור".

נפת א-סויידה הייתה עדה לאירועים מואצים במהלך הימים האחרונים, שהביאו לפתיחת דף אפל שעבר על המחוז במשך שנים בידי זרועותיה של איראן, חיזבאללה והמודיעין הצבאי של אסד, בפיקודו של "ראג'י פאלחוט" , מנהיג המיליציה של כוחות פג'ר, האחראית על חטיפות וסחר בסמים בכל רחבי המחוז.

אירועי א-סויידא החלו לאחר שקבוצת חיילים מהמודיעין הצבאי חטפה את האזרח, "ג'אד חוסיין אל-תוואל", מהעיר שהבה, באשמה של קבלת כספים זרים עבור סיעת "כוחות הלוחמה בטרור", המתנגדת לנוכחות האיראנית בנפת א-סויידא.

בתגובה למעצר התעוררה התקוממות עממית, נגד מעשי מיליציית "פאלחוט", בכל רחבי המחוז , שאגף המודיעין הצבאי, בראשות האלוף כיפה אל-מולחים, כפה על תושבי המחוז, בגיוס ובתמיכה של מיליציות איראניות וחיזבאללה.

הנפה הייתה עדה לעימותים אלימים בין מיליציות אזרחיות ותנועת "אנשי הכבוד" הדרוזים מחד, וארגוני ביטחון צבאיים מאידך גיסא ו"אנשי כבוד" אף הצליחו להשתלט על מפקדת "אל-פאלחוט" במו ידיהם.

בשיתוף עם הפיקוד העליון, הנשיאות הרוחנית של הקהילה המוסלמית האוניטרית, המיוצגת על ידי הוד מעלתו שיח' חיכמת אל-היג'רי, קראו לאנשי נפת א-סויידה להפעיל "אזעקה כללית" ולהתעמת עם קבוצות הביטחון הצבאיות בראשות "ראג'י פאלחוט." השיחה הופצה ברמקולים בעיירה קנאוואט, מקום מושבה של הנשיאות הרוחנית הדרוזית.

קרדיט לתמונות: בלדי ניוז ורשתות חברתיות