צבא סוריה ומיליציות איראניות קידמו תגבורות לגולן הדרומי

*- מקורות תקשורת מקומיים בדרום סוריה אישרו את כוונת כוחות המשטר הסורי להסתער על העיירה טפס – طفس באזור הכפרי המערבי של מחוז דרעא

דרמה במחוז דרעא.

מיליצית המורדים בדרום סוריה – "כינוס אחראר חוראן" דיווחה כי כוחות המשטר הסורי מנסים משבת בבוקר להתקדם לעבר השכונות הדרומיות של העיירה טפס, ממערב לדרעא, תוך תקיפת בתי אזרחים באש טנקים ומקלעים כבדים.

تجمع أحرار حوران درعا - YouTube

במיליציה הסבירו כי לניסיון ההתקדמות קדמה הקמת עמדה צבאית לכוחות המשטר באזור אל-ראי על הכביש בין העיירות "אל-ידודה ואל-מוזייריב" ממערב לדרעא שם הוצבו כלי נשק ומכונות יריה כבדות, כולל טנק ומשוריין BMP. בהקשר אחר, אזרחים מצאו גופת צעיר הרוג שהושלכה בעיר ג'אסים באזור הכפרי הצפוני של מחוז דרעא.

מזה חודשים ארוכים כל דרום סוריה נמצאת תחת פעילות צבאית כבדה הן מצד כוחות המורדים והמיליציות הדרוזיות הפועלות נגד צבא סוריה , אנשי חיזבאללה והמיליציות האיראניות הפועלות באזור על מנת לבסס את פעילות הפצת הסמים שלהם הן בקרב תושבי האזור והן העברתם לשטח ירדן בדרכם למדינות המפרץ וסעודיה הנחשבים לאחד משווקי הנרקוטיקה הגדולים .

כוחות המורדים נוהגים לתקוף עמדות צבאיות סוריות וכן מפקדות איראניות וחיזבאללה ואלו מנגד מבצעים חיסולים בקנה מידה נרחב של מפקדי מורדים אפילו שכבר חתמו על הסכמי סולחה עם המשטר הסורי.

לאחרונה, לאור התגברות מתקפות המורדים על עמדות צבא סוריה בדרום המדינה, הוחלט במטכ"ל הסורי לצאת למבצעים צבאיים ממוקדים נגד אזורים בדרום הגולן הסורי ולטהרם מכוחות המורדים הפוגעים בהם קשות.

הפעילות בשבת נגד ריכוזי מורדים בעיירה טאפס הוא רק אחד מכמה וכמה מבצעים מתוכננים בעתיד הקרוב והבאת מיליציות איראניות לאזור נועד לעזור לצבא הסורי במשימותיו.

אלא שלא בטוח כלל ועיקר שכוחות אלו ייצאו משטח הגולן הסורי עם גמר משימתם.

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות