60 אלף טונות סחורה ירדנית לסוריה דרך אזור המעבר החופשי של "נסיב"

מנכ"ל האזור החופשי המשותף הסורי-ירדני, אירפאן אלח'סאונה, הודיע ​​כי 60,000 טונות של סחורות ירדניות, בשווי של 180 מיליון דולר, נכנסו מירדן לסוריה דרך האזור החופשי במעבר הגבול נסיב-ג'אבר , במהלך המחצית הראשונה של שנת 2022.

אל-חסאונה אמר כי "הנהלת האזור החופשי , מאז חנוכתו בסוף השנה שעברה, פעלה לשיקום האזור מבחינת תשתיות, ביצעה הסדרים פיננסיים ותיקנה את התנאים הטכניים של מספר משקיעים, מה שהביא ההסדרים ל-180 חוזי השקעה מתוך 560 החוזים שנחתמו בעבר לפני סגירת השטח החופשי בשנת 2015".

הוא הסביר כי "במהלך המחצית הראשונה של שנה זו הוכנסו סחורות שונות מהצד הירדני, אשר השתנו בין פאנלים סולאריים, חלקי רכב, מזון ואחרים, בהיקף סחורה שהגיע ל-60,000 טון, ושווי כספי של 180 מיליון דולר, באמצעות 3,000 משאיות". לפי מה שדווח בערוץ הירדני "אל-ממלכה " .

40 אלף טון של סחורה סורית

בנוגע לסחורות שנכנסו דרך השער הסורי, אמר אלח'סאונה כי "נכנסו בין אבן מלאכותית, שיש, רהיטים, מספוא ואחרים, ונפחם הגיע ל-40,000 טון, שהובלו בכ-650 משאיות, בשווי כספי המוערך ב-12 מיליון דולר."

אל-חסאונה ציין כי "נפח הסחורות שיצא משני השערים הגיע ל-85,000 טון, בשווי של 150 מיליון דולר, באמצעות כ-4,000 משאיות משני הצדדים".

הוא הוסיף כי "חברות הסליקה הפועלות באזור מסתכמות ב-15 חברות ירדניות ו-5 חברות סוריות", וציין כי "מספר המבקרים היומיים באזור בתחומי השירות, המסחר וההשקעות מגיע ל-400 איש ביום".

מנהל האזור החופשי המשותף הדגיש כי "האזור הוא אחד האזורים הלוגיסטיים החשובים ביותר דרכם מובאות ויוצאות סחורות מירדן וסוריה ומשתי המדינות לעולם", והצביע על "תמריצי השקעות בתוך האזור שניתן להפיק ממנו תועלת בעת הנוכחית, בנוסף למפעל למחזור ניירות שיתחיל לעבוד בימים הקרובים".

יש לציין כי כוחות הביטחון הירדניים סיכלו בשנה האחרונה מספר רב של ניסיונות להבריח סמים ונשק איראנים משטח סוריה לאדמת ירדן בניסיון לשנע אותם גם למדינות המפרץ.

קרדיט: סוריה טי וי