דיווח: ישראל פועלת בתוך איראן בחופשיות ולאור יום

בדיווח, העיתון הבריטי "Financial Times", שופך היום, רביעי, אור על יכולותיה של ישראל לחדור לאיראן ולבצע פעולות בבירה טהראן באור יום.

מערכת ישראלית נעה בתוך איראן

העיתון ציטט "פוליטיקאי רפורמי" איראני אלמוני שאמר כי "ישראל מבצעת את פעולותיה בחופשיות בטהרן".

הגורם הוסיף: "הדרגים הגבוהים ביותר של המשטר של הרפובליקה האסלאמית של איראן זועזעו לאחר סדרת הפיגועים האחרונה שיוחסו לישראל, שבוצעו על אדמת איראן".

לדבריו, "ישראל הקימה מערכת רחבת היקף בטהרן המאפשרת לה לבצע פעולות בחופש מלא", והוסיף, "ברור שישראל תוקפת את התמונה שאיראן מציירת לעצמה כמקום בטוח לחלוטין", כדבריו.

ראוי לציין כי חיסולם של מדענים וחיילים איראנים הפועלים בתחומי הגרעין, הטילים והצבא הגיע לשיאו בחודשים האחרונים.

שורה של מקרי מוות חשודים ומעשי חבלה באיראן יוחסו לישראל, לרבות הרג שני קצינים בכוח קודס, זרוע ההתערבות החיצונית של משמרות המהפכה האיראניים, כמה מדענים צעירים העובדים בתעשיות הטילים והמזל"טים ופיצוצים מסתוריים שפגעו בכמה תעשיות צבאיות עדינות ורגישות.

מדיניות "להכות את ראש התמנון באיראן"

נפתלי בנט, שכיהן כראש ממשלת ישראל במשך שנה, הכריז בעבר על מדיניות שכינה "פגיעה בראש התמנון באיראן".

בנוסף, היועץ לביטחון לאומי של ממשלת ישראל, אייל הולטה, אמר לערוץ טלוויזיה כי ישראל "לא עשתה מספיק באיראן בשנה האחרונה".

הביטחון של טהראן נמצא בסכנה

על רקע התקיפות המיוחסות לישראל ואזהרותיה הקשות לאיראן מפני פגיעה באזרחים ישראלים בטורקיה, פיטרה טהראן את ראש ארגון המודיעין של משמרות המהפכה האיראניים, חוסיין טאיב, לאחר שעשה 13 שנים בתפקיד זה.

משמרות המהפכה ביצעו גם שורה של שינויים בסוכנויות הביטחון וההגנה כדי למלא את פערי הביטחון, כולל החלפת מפקד כוחות ההגנה של המנהיג העליון של המשטר עלי חמינאי.

לפי הדיווח הבריטי, הגורמים הפונדמנטליסטיים בשלטון האיראני גם מכירים בעובדה שביטחון המדינה "ניצב בפני איום מבחינת המבצעים המיוחסים לישראל".

דיווח: המערכת הישראלית בתוך איראן מתנהגת בחופשיות לאור יום

קרדיט: סטפ ניוז