הרפתקאות כתב הטלוויזיה הישראלית במכה: אבן שטיפש אחד זורק לבאר….

בורות + טיפשות = פגיעה ביהודים ובמדינת ישראל

באמת שלא רציתי לכתוב מילה על מעשה האיוולת של גיל תמרי.
באמת ובתמים קיוויתי שמדינת ישראל הרשמית, תפרסם הצהרה פומבית, של ראש ממשלת ישראל, ו/או שר החוץ, שבה מדינת ישראל מגנה בתוקף את מעשיו של תמרי, ומתנצלת בפני בית המלוכה הסעודי, העם הסעודי, והעולם האסלאמי, על מעשיו של שליח ערוץ 13 ,האדון תמרי.
אולי פספסתי הודעת גינוי רשמית של מדינת ישראל, ייתכן כי פורסמה הצהרה רשמית, ופשוט לא ראיתי, ואם זה המצב, אני מתנצל, ואפרסם כאן את את ההודעה או ההצהרה הרשמית, עם התנצלות נוספת.

הרי לא בושה להכות על חטא, ולהגיד: טעיתי, ולא בושה להתנצל אם טועים, אחרי הכל, זה אנושי לטעות.
נשאלתי בפרטי ע"י מספר אנשים מה דעתי על מה שתמרי עשה, וכשנשאלתי בקבוצת הדיון, עניתי שאמרתי את דעתי בפרומים סגורים, ושאני עדיין ממתין לראות אם הסיפור יטופל ואיך, והוספתי שמעשיו של תמרי, הכתבה, ו"ההתנצלות" שלו, התקבלו רע מאוד בעולם המוסלמי בכלל, בכלל זה בעולם הערבי והמוסלמי שתומך בישראל.
בסופו של דבר החלטתי בלב כבד, לכתוב לכם מה אני חושב על מעשה האיוולת של תמרי, כי זה לא רק מעשה איוולת, והדברים שאמר, התקבלו רע מאוד בעולם המוסלמי, ופגעו פגיעה קשה ביחסי ישראל והעולם המוסלמי בכלל, והממלכה הסעודית בפרט.
לא אומר לכם מה אני חושב על תמרי אישית, הרי דעתי עליו אינה משנה, וגם כי הניר הווירטואלי עלול להסמיק, אבל אומר לכם שבניגוד לאדון תמרי והערוץ המעסיק אותו, איני רואה בכתבה שלו, שום דבר שמתקרב לעיתונות, אפילו לא עיתונות צהובה, ובטח שלא "עיתונות גדולה" כפי שתמרי מעיד על עצמו.

פיגוע מדיני: הכתב נכנס לעיר הקדושה למוסלמים וחטף אש - בחדרי חרדים

קרדיט: מתוך שידורי ערוץ 13

אבל בואו לרגע ננסה להבין, מה בעצם עשה תמרי?
כמחזיק תעודת עיתונאי, שליח ערוץ חדשות, הוא קיבל אישור כניסה לערב הסעודית, לצורך סיקור עיתונאי, אבל הוא החליט שחוקי המדינה המארחת אינם חלים עליו, ולכן הוא הדיח אזרח סעודי לעבור על חוקי המדינה,כדי שיסיע אותו מג‘דה אל מכה, למרות שידע שזה אסור, ואין כניסה לעיר מכה, העיר הקדושה ביותר באסלאם, למי שאינם מוסלמים.
מעשיו, הכתבה ששידר, דבריו כשהתראיין אצל אצל אמנון לוי ובדברי "ו"ההתנצלות" שלו, או "ההסבר" שלו על ”חובתו של כל עיתונאי“ הוא ירק בפרצופם של מארחיו הסעודים, וסיבך את בית המלוכה והממשלה הסעודית עם העולם הערבי, וסיפק חומרי תבערה, לכל מתנגדי הסעודים, שהרי "הם אפשרו לכתב היהודי להיכנס למכה…" ויש רבים שקופצים על המציאה, ולא רק איראן.
ונוסף כאמור הוא פגע ביחסי ישראל והעולם המוסלמי, אבל לא רק שפגע בישראל, אלא גם ביהודים באשר הם, כי הרי בשכונה שלנו, ובעוד מקומות בעולם, ישראל ויהודים חד הם, ותמרי סיפק חומרי בערה לכל מתנגדי הנורמליזציה, שאומרים שהנה היהודים כפויי הטובה, מבזים את קודשי האיסלאם.

 

קשה לאמוד את הנזק שתמרי עשה לישראל, אבל מדינת ישראל הוסיפה לנזק המדיני מול ערב הסעודית, וכל מדינות האזור, בכך שלא הגיבה מיידית למעשה האיוולת המזיק, של אדם בור שבז למארחיו, עבר במודע ואופן מתוכנן על חוקי המדינה בה התארח, ונסע לעיר הקדושה לאסלאם, למרות שידע שזה אסור, ופגע בכך במוסלמים בכל העולם.
הנהלת הערוץ ששלחה את תמרי לממלכה הסעודית, גם היא הוסיפה חטא על פשע, בכך שאפשרה להעלות את הכתבה החסרה כל ערך עיתונאי, ועוד מגבים את תמרי, ותומכים בביזיון העיתונאי שיצר.

איזה ערך עיתונאי יש בכתבה של עיתונאי שמודה שהוא עובר על חוקי המדינה אליה נשלח כעיתונאי?
איזה ערך עיתונאי היה בכתבה, המביאה תמונות של אחד המקומות המצולמים ביותר בעולם?
הרי כל מי שרוצה לראות מה קורה במכה, יכול לראות ברשת ובאתרי החדשות בכל העולם, כתבות רבות על מכה והאתרים הקדושים, או להשתמש באפליקציות ואתרים המראים שידורי וידאו חיים ממכה ומדינה, או לעשות שימוש באפליקציית 3D Muslim שעליה סיפרתי לכם בעבר.
אם ערוץ 13 היו רוצים להביא כתבה בעלת ערך עיתונאי, היו יכולים לעשות כמו ערוצי חדשות אחרים, ולשלוח כתב מוסלמי, ואז היו יכולים לעשות כתבה אמיתית, כדוגמת ראיון עם עולי רגל ישראלים, שיספרו על העלייה לרגל, ועל הקשיים שיש להם כישראלים לבצע את החג‘, ואולי יכלו לעשות כתבה דומה גם על עולי רגל פלסטינים.

אבל קשה לכנות כתבה, את סיפורו ההזוי והנרקסיסטי, של מחזיק תעודת עיתונאי, שעושה ”התגנבות יחידים“ לעיר הקדושה לאסלאם, ופוגע בכך בקודשי האסלם, בין אם תמרי הבור מבין שכך עשה, ואם הוא מוכן לקבל שכך מרגישים מוסלמים רבים, ובין אם לפי מה שניתן להבין מה"התנצלות" שלו, הוא לא באמת חושב שאלו תוצאות מעשיו.
תמרי אומר שהוא "הגשים חלום" להגיע למכה, ואני רק תוהה אם היה מרשה לעצמו לעבור על חוקי ארה"ב, כשהיה שליח ערוץ חדשות באמריקה? האם היה "מגשים חלום" להתגנב בניגוד לחוק, לבית הלבן, או לכל מקום אחר האסור בכניסה בארה“ב, ללא הזמנה מפורשת?

תמרי חושב שאם היה נתפס, אז היה יושב בכלא "עד שהקונסול האמריקאי היה בא לשחרר אותו…“. לו היה טורח ללמוד מעט על המדינה שאליה נשלח, היה יודע שלו היה נתפס, היה נעצר ונחקר, ועולה למשפט, והעונש המינימלי למי שאינו מוסלמי ונכנס למכה, הוא גירוש מסעודיה + מניעת כניסה לכל החיים.
אבל השופט יכול גם לגזור עונשים חמורים יותר, ניתן לשער שעונשו היה גירוש לאחר תקופת מאסר, היות ובחקירה היו רואים את החומרים המצולמים ושומעים את דבריו, והיו מבינים שלא מדובר בטעות תמימה, אלא מעשה מתוכנן מראש עם מודעות מלאה לכך שהמעשה אסור. סביר גם להניח שלא היו גוזרים עליו עונש מוות, השמור ללא מוסלמים שהורשעו במעשה טרור במכה.
ולגבי הקונסול האמריקאי, אין לי מושג כמה מהר היה רץ הקונסול האמריקאי בג‘דה "לשחרר" את תמרי, והאם יש לאמריקאים אינטרס להתערב לטובת מי שאינו אזרח אמריקאי, עבר על חוקי סעדיה וביזה את קודשי האסלאם.

 

לסיום אומר שלו היה הדבר תלוי בי, ואם ישנה דרך חוקיך לעשות זאת – הייתי שולל מתמרי את תעודת העיתונאי, ומודיע בראש חוצות, שהאדון תמרי לא יועסק ע"י גורם רשמי של מדינת ישראל, ולא ישמש כמנחה או ישתתף בכל פעילות בה יופיע גורם ממלכתי.
הכרזה פומבית כזו נדרשת לצורך העברת המסר לשכננו בממלכה הסעודית, ולכל מדינות האזור, שמדינת ישראל רואה בחומרה רבה את מעשיו של תמרי ומעשיה של חברת החדשות ששלחה אותו ומגבה אותו, ומדינת ישראל תפעל למניעת הישנות מקרים כאלו בעתיד.
כאחד הפועל שנים למען ההסברה הישראלית, אני רואה את הנזק שתמרי וערוץ 13 עשו לישראל, וכאשר ישנן התבטאויות של ערבים ומוסלמים שנחשבים תומכי ישראל, ודוברים למען נורמליזציה עם ישראל, אומרים שהם נפגעו ממעשיו ודבריו של תמרי, ושהנורמליזציה נפגעה, אני מאמין להם, וברור לי ששום דבר טוב לא יצא ממעשה האיוולת של תמרי.

כאופטימיסט נצחי, אני תקווה שענן הסערה שמעשה האיוולת של תמרי העלה בשמי האזור, ומעיב על יחסי ישראל ומדינות האזור, יחלוף במהרה ועם מינימום נזקים.
כריאליסט מפוקח, אני יודע שמדינת ישראל נאלצת לעבוד עכשיו קשה מאוד כדי למנוע משברים, וברור לי שכתוצאה ממעשה האיוולת הזה, נשלם מחירים מדיניים ואחרים.
כישראלי גאה – אני מתבייש במעשיו של תמרי, ובגיבוי שערוץ 13 נותן למעשיו.
כישראלי שמנסה לעזור לגשר בין עמי האזור, אמשיך לפעול למען המדינה ולמען קירוב לבבות, ומרגיש חובה מוסרית להתנצל בפני המוסלמים ועמי האזור, בשמי, בשמו של תמרי, ובשמה של מדינת ישראל.

חדשות רוטר - גיל תמרי, כתב חדשות 13 מותקף: ''טיפש גדול, חוצפה שאין כדוגמתה''

קרדיט: ערוץ הטלגרם  מבט למזרח התיכון    קרדיט לתמונה: גיל תמרי – ערוץ 13  ואתר רוטר