אסטרולוגים רוסים ואוקראינים מנסים מזלם בחיזוי העתיד

האם תפרוץ מלחמה גרעינית? מי ינצח במלחמה? האם הבן שלי יהרג בקרב? שאלות שמביאים רוסים ואוקראינים רבים לאסטרולוגים במרדף אחר תשובות חותכות לגבי גורל הסכסוך באוקראינה.

אלנה קורולבה, שהתפרסמה בתחזיותיה בקרב תושבי סנט פטרבורג, אומרת ללקוחותיה שהיא מצפה שמוסקבה תנצח במלחמה.

בין הספרים, שני חתולים מסתובבים במקום, בעוד הפרופסור לפילולוגיה בן ה-63 מוסיף: "אנשים רוצים לדעת מה יקרה לרוסיה עכשיו כשהיא מבודדת משאר העולם" כתוצאה מהסנקציות המערביות שהוטלו עליה לאחר שפתחה במלחמה על אוקראינה.

האסטרולוג, שגובה 5,000 רובל (81.23 דולר) עבור כל התייעצות, טוען כי "האסון העולמי יתעצם בספטמבר, אבל רוסיה תצא ממנו יציבה ומשגשגת".

קורולבה מסבירה שמספר הלקוחות שלה גדל מאז תחילת מלחמת אוקראינה ב-24 בפברואר, אך סרבה לחשוף את מספרם. 

"רוסיה תהפוך למרכז העולם" לאחר המלחמה, אומר קונסטנטין דראגן, שהפך לאסטרולוג בולט במוסקבה כתוצאה מחיזוי מגיפה לפני תחילת קוביד-19.

דראגן, בן 49, מדגיש באמצעות אפליקציית טלגרם כי נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הוא שיפסיד, ו"הוא יהיה הנשיא האחרון של אוקראינה בגבולותיה הנוכחיים".

דראגן, שמוצאו מדונבאס, אזור במזרח אוקראינה שהצבא הרוסי מנסה לכבוש, היה מהנדס אווירונאוטיקה שפנה לאסטרולוגיה וטוען שפעם ייעץ לשרים, בנקאים ולאנשי שירותי הביון של אוקראינה.

דראגן, שנסע למוסקבה לאחר עלייתם של הפרו-מערביים לשלטון בקייב ב-2014, תומך במתקפה הרוסית על אוקראינה גם אם המלחמה תהרוס את עיר הולדתו ליסצ'נסק.

במקביל לתחילת המלחמה, חשבונותיו ברשתות החברתיות קיבלו שאלות רבות, ביניהן: "האם מוסקבה תופצץ? האם המדינות הבלטיות ייכנסו לפאניקה? איך תגיב פולין?"…

כתוצאה מההתעניינות של הרוסים באסטרולוגיה, הוכפל מספר התלמידים בבית הספר שלו – "האסטרולוגיה הקלאסית" במוסקבה מאז תחילת המלחמה, וכיום לומדים בו כ-200 תלמידים.

לדברי אלכסיי לוינסון, סוציולוג במרכז הרוסי העצמאי "לבדה", אסטרולוגיה היא עבור "מספר רוסים ואוקראינים מבולבלים" דרך להבין את המציאות החדשה.

"מול עולמם הקורס, חלקם מעדיפים את הכוכבים כמדריכים ולא את המנהיגים שלהם", הוא אומר.

הוא מציין ש"אסטרולוגיה היא כיום סוג של פסיכותרפיה או דת חדשה".

אנה מרקוס, תלמידה בבית הספר דראגן בשנות החמישים, מסבירה לסוכנות הידיעות הצרפתית שהיא מחפשת בכוכבים על מנת למצוא "היגיון לאירועים שתועדו על פני כדור הארץ".

"רוסיה נחשבה לאשמה היחידה בסכסוך, אבל ברור שמדינה אחרת היא האשמה בפועל", אומרת האישה, אומנת קרמיקה, כשהיא אוחזת ב"מפת כוכבים" המוכיחה, לטענתה, את אחריותה של ארצות הברית במה שקורה.

באוקראינה, הכוכבים מראים לאסטרולוגים את ההפך ממה שהם מראים במוסקבה.

האסטרולוג ולאד רוס, שהופעותיו בתקשורת גברו במהלך המלחמה, אמר כי "ולדימיר פוטין חולה (..) ולא ישרוד אחרי מרץ 2023".

באשר לאסטרולוגית האוקראינית המפורסמת אנג'לה פרל, היא מאשרת בסרטון וידאו שזכה למיליון צפיות מאז אמצע מאי, כי "שבתאי נמצא במסלול של רוסיה נגד אורנוס שנמצא במסלול של אוקראינה, מה שמעיד על כך שאנו ננצח בקרוב".

הרחק מהתחזיות הגיאו-פוליטיות, האוקראינים פונים לאסטרולוגים כדי לקבל רמז אם יקיריהם ישרדו בחזית, או אם, נניח, עליהם לברוח עם התקדמות הכוחות הרוסיים.

האסטרולוגית אולנה אומאנטס, בת 38, אמרה לסוכנות הידיעות הצרפתית כי האוקראינים "רוצים לדעת האם תתכן מלחמה גרעינית? , אם הם צריכים לעזוב את ארצם?, או אם יקיריהם נמצאים בסכנה?".

והמוזיקאית לשעבר, שמצאה מקלט בשוויץ במרץ עם שני בניה, מאשרת כי "המלחמה תגיע לאדמות רוסיה במרץ 2023".

לאחר שכריסטינה, בת 46, מפיקת טלוויזיה המתגוררת בקייב, הייתה מודאגת מבעלה שנלחם בקו החזית ולא היו לה חדשות עליו, האסטרולוג הרגיע אותה במצבו באמצעות התייעצות מרחוק, וגבה ממנה 100 דולר.

בוקר אחד ביוני, כריסטינה כתבה מכתב לאומאנטס, ואמרה: "בעלי בדיוק התקשר אליי, והוא מודה לאלוהים על הישרדותו אחרי אתמול בלילה".

في موسم العِرافة كذب المنجمون | الجزيرة نت

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: אלג'זירה