מה האמת על מצבו של האריה בגן החיות אל-עדאווי בדמשק?

"מנהל הפארקים" בבירה דמשק הכחיש את האותנטיות של מה שהופץ ברשתות החברתיות, של תמונות המראות אריה במצב בריאותי מידרדר, שנטען שהוא שייך לאריה בתוך גן החיות ב"עדאווי" – שכונה של דמשק.

באתר "אתר פרס", המקורב למשטר, ציטטו את מנהל הפארקים, שומר פרפור, שאמר כי התמונות היו "מופרכות ומומצאות" וכי אין זו הפעם הראשונה שתמונות של בעלי חיים  במצב כזה פורסם.

הוא הוסיף כי "המטרה העיקרית של פרסומים אלו היא לאסוף להם לייקים ותגובות, בנוסף להפצת תדמית רעה למדינה ולייאש את הנחישות של עובדים הפועלים בתנאים קשים ודואגים לבעלי החיים ולגן חיות בכל מאודם ", כפי שהוא טען.

אתמול, יום שישי, הפיצו פלטפורמות המדיה החברתית תמונה שבה נראה אריה צנום עקב רעב, ומסביב לעיניו יש כתם כחלחל המעיד על פצעים כואבים.

בעלי חיים מקבלים בשר מ"סחר סורי"!  

 אל-פרפור הסביר כי הפארק "נקי להפליא, עם משחקים לילדים והפעלות פופולריות, והוא מכיל מספר רב של בעלי חיים, כולל 17 אריות , 5 דובים, ציפורים רבות מסוגים שונים, שועלים, סוסים ערבים ועוד רבים אחרים". לציין כי דמי הכניסה הם 500 לירות סוריות.

הוא הדגיש כי רשות הגנים "מתקשרת עם גורמים רבים במטרה לספק מזון לבעלי חיים, בנוסף לשיתוף הפעולה עם מרכז הסחר הסורי לאספקת סוגים מסוימים של בשר דרכם", אמר.

הוא ציין כי ישנם "וטרינרים ומומחים העוקבים אחרי המצב הבריאותי של כל בעלי החיים הקיימים על בסיס יומיומי מאכילים ומטפלים בהם ומגינים עליהם מפני מחלות".

קרדיט: סוריה טי וי