"העימות של טורקיה בסוריה ובקווקז גרם למוסקבה להעמיק היחסים עם טהרן"

האנליסט הפוליטי האיטלקי, אומברטו דה ג'ובנג'לי, אמר כי בראש הסיבות שהניעו את מוסקבה לשתף פעולה עם טהראן יותר מאי פעם, עומד העימות של טורקיה בסוריה ובקווקז.

האנליסט האיטלקי כתב ב-Globalist Syndicate כי רוסיה מתכוונת לתמוך בתהליך השלום האפגני הנוכחי, תוך שימת דגש על חשיבות עיקרון ה"אי-ההתערבות" כדי להשיג יציבות שנראית כרגע אידיאלית, איראן זקוקה אז לשיתוף פעולה של כל חברי האיחוד הכלכלי האירו-אסיה, כמו גם חברי הארגון לביטחון קולקטיבי, כדי למנוע מקבוצות טרור ג'יהדיסטיות מלפעול.

באשר לנושא הסורי, שתי המדינות תמכו בגלוי במשטר הרודני של בשאר אל-אסד, ובמקביל שיתפו פעולה כדי להתמודד עם נוכחות הטרור הג'יהאדיסטי. רוסיה מתכוונת להגיע להסכם ידידות עם איראן, אך מעל לכל, רוסיה וסוריה צריכות לחתום בקרוב על הסכמים להגברת שיתוף הפעולה במדע ובתעשייה.

הוא הוסיף כי איראן ממשיכה להיות תומכת חזקה מאוד של המשטר הסורי הנוכחי, תמיכה שנועדה למנוע הקמת ממשלה פרו-אמריקנית.

באשר לסכסוך שפרץ בנגורנו קרבאך, גם לרוסיה וגם לאיראן יש אינטרס להפוך את הקווקז לאזור יציב, כדי לממש את הפרויקטים הכלכליים שלהן ולהתעמת עם השאיפות הטורקיות.

הוא המשיך ואמר כי הקווקז ממלא תפקיד חשוב מאוד עבור רוסיה במסגרת הגיאו-פוליטית, ולכן הברית של טורקיה ואזרבייג'ן חשודה מאוד בעיני מוסקבה, במיוחד מכיוון שטורקיה נותרה חברה חיונית בנאט"ו.

האנליסט האיטלקי הגיע למסקנה שאחת הסיבות לשיתוף הפעולה ההדוק בין איראן לרוסיה היא להתעמת עם ההשפעה האמריקאית במרחב האירו-אסיאתי, ורוסיה זקוקה גם לברית עם איראן כדי להגביל את הפגנת כוחה של סין באמצעות דרך המשי החדשה.

השותפות הרוסית-איראנית בהקשר הסורי והקווקזי שואפת גם לאפשר התמודדות עם יעדים ושאיפות טורקיות.

קרדיט: טורק פרס     קרדיט לתמונה: רוסיה היום