אדרעי מתגרה בחיזבאללה בסרטון: בפעם הבאה תבקשו מאיתנו תמונות של כריש

היום, שלישי, פרסם סא"ל אביחי אדרעי מדובר צה"ל קטע וידאו המציג תמונות של שדה הגז "כריש" שבים התיכון, במעשה פרובוקטיבי שלעג לחיזבאללה הלבנוני, כשהוא קרא לו לבקש תמונות מישראל במקום לשלוח מל"טים.

אדרעי מתגרה בחיזבאללה

אדרי אמר בחשבון הטוויטר הרשמי שלו : "לגמדים של חיזבאללה ולמי שמניע אותם, כך נראה שדה הגז "כריש".

הוא הוסיף: "בבקשה, בפעם הבאה, אתם לא צריכים לשלוח שלושה מל"טים כדי לצלם תמונה, תשאלו אותנו ואנחנו נספק לך אותה", אמר.

אדרעי מכריז על הפלת 3 מל"טים של חיזבאללה הלבנוני

ב-2 ביולי הודיעה ישראל כי הפילה שלושה מל"טים, שלדבריה שוגרו על ידי חיזבאללה מעל המים הכלכליים של ישראל.

אביחי אדרעי פרסם קטע וידאו מתוך חדר המבצעים של חיל הים הישראלי ברגע מתן הפקודות להפיל את המל"טים ששיגר חיזבאללה הלבנוני.

דובר צבא ישראל אמר: "יש לך רשות, פשוט תפיל את המל"ט", והוסיף, "כך יורטו כטב"מי הטרור של חיזבאללה מתוך חדר המבצעים הימי. נמשיך להגן על האינטרסים של ישראל ולא נאפשר שום ניסיון לפגוע בהם".

 

הוא המשיך, "מהחקירה הראשונית התברר שהמל"טים העויינים לא היוו איום ממשי לאורך טיסתם ויירוטם בוצע מעל הים התיכון".

ממשלת לבנון הבהירה כי תהליך שיגור המל"טים שלא במסגרת פעילות צבא לבנון הוא מעשה "בלתי מתקבל על הדעת", וקראה לגורמים הנוגעים בדבר לפעול באחריות לאור השאיפה להצליח במשא ומתן לתיחום הגבולות הימיים בין לבנון וישראל.

בינתיים, חיזבאללה אישר כי שיגר שלושה מל"טים לעבר שדה הגז בים התיכון.

חיזבאללה הוסיף בהצהרה קצרה כי הוא שיגר "3 מל"טים לא חמושים בגדלים שונים לעבר האזור השנוי במחלוקת בשדה כריש כדי לבצע משימות סיור".

חיזבאללה סיים את הצהרתו, "המשימה הנדרשת בוצעה והמסר הועבר", מבלי למסור פרטים נוספים או להתייחס ליירוט המל"טים על ידי ישראל.

שדה כריש

התפתחויות אלו באות על רקע הסלמה במתיחות בין לבנון לישראל עקב מיקומו של שדה כריש, ומאמצי התיווך האמריקאים הארוכים שמטרתם להגיע להסכמה על הגבולות הימיים בין לבנון לישראל.

לבנון גינתה קודם לכן את הכנסתה של ספינת ההפקה ואיחסון הגז של חברת "Energean" הלונדונית, לעבודה בשדה כריש.

חיזבאללה הלבנוני הזהיר את "אנרג'יאן" שלא להתקדם בפעילותו בשטח.

בעוד שישראל עומדת על כך שהאזור בו נמצאת שדה כריש הוא בתחום הכלכלי הבלעדי שלה, ושהמשא ומתן המתנהל על סימון הגבולות הימיים אינו כולל אות.

המשא ומתן שהחל בין שני הצדדים ב-2020 בתיווך אמריקאי הופסק במאי אשתקד, בשל חילוקי דעות על השטח השנוי במחלוקת.

עם תחילת השיחות, הן היו אמורות להיות מוגבלות לשטח ים המוערך ב-860 קמ"ר, שגבולותיו ידועים כקו 23, בהתבסס על מפת לבנון שנשלחה ב-2011 לאו"ם, אולם ביירות סברה מאוחר יותר כי המפה התבססה על הערכות שגויות ודרשה לחפש בריבוע שטח נוסף של 1430 ק"מ, הכולל חלקים משדה כריש ומכונה "קו 29".

אדרעי מתגרה בחיזבאללה

קרדיט: סטפ ניוז