פומפאו חושף פרטים חדשים מהמבצע לחיסול סולימני בשדה התעופה של בגדד

שר החוץ האמריקני לשעבר מייק פומפאו חשף פרטים חדשים המתגלים לראשונה על המבצע לחיסול מפקד המיליציה של כוח קודס במשמרות המהפכה האיראנים, קאסם סולימאני.

פומפאו אמר בראיון לערוץ אל- ערביה , כי שמע אזהרות שאם הגנרל קאסם סלימאני ייהרג, זה יוביל למלחמה, ואלו אותן אזהרות ששמע הממשל האמריקני כשהחליט לפרוש מהסכם הגרעין, וגם כשהעבירה את שגרירותה מתל אביב לירושלים.

זומם להרוג 500 אמריקאים

פומפאו אישר שארה"ב חיסלה את קאסם סולימאני בגלל שהיא מוכנה להגן על אנשיה, ומכיוון שסולימאני היה מעורב במזימה להרוג 500 אזרחים אמריקאים, והממשל האמריקני הצליח לסכל מזימה זו.

פומפאו הוסיף כי אמריקה פעלה כדי להגן על נכסיה בעיראק ועל אזרחיה בסוריה וברחבי העולם במשך זמן רב מאוד.

הוא ציין שוושינגטון עוקבת אחר תנועות כוח קודס, ועבדה על הפרויקט ,לחסל את סולימאני, ברציפות עד שתהיה לה הזדמנות לעצור מתקפה קרובה על משאבים, נכסים ואזרחים, אז נשיא ארה"ב קיבל את ההחלטה לחסל סולימאני.

אמנם חלפו יותר משנתיים מאז שסולימאני חוסל בתקיפה אמריקנית ליד נמל התעופה הבינלאומי של בגדאד, אך מאז ועד היום פרטי התקרית נותרו מעורפלים, אך מידע חדש גילה לאחרונה כי 3 צוותים אמריקאים נכחו באותה עת בעיראק , ופיקח על המקום ממקומות נסתרים בשדה התעופה של בגדאד שהמתינו לתקוף את  סולימאני.

התחפשות לעובדי תחזוקה

דיווח שפרסם "Yahoo News" הצביע על כך שחברי אותם צוותים היו מחופשים לעובדי תחזוקה, בעוד שאחרים התחבאו בבניינים ישנים או בכלי רכב בצד הדרך.

המידע גם חשף כי בגדאד הייתה עדה ללילה קר ומעונן באותו יום, והצד הדרום-מזרחי של שדה התעופה נסגר בהתראה קצרה כדי לבצע אימונים צבאיים, או כך לפחות הודיעו לממשלת עיראק.

בעוד שלושת צוותי הצלפים הוצבו במרחק של 600 עד 900 מטרים מאזור היעד בכביש הגישה משדה התעופה, לאחד הצלפים היה טלסקופ מצויד במצלמה ששידרה ישירות לשגרירות ארה"ב בבגדד, שם מפקד כוח הדלתא הוצב עם צוות גיבוי.

קביעת המטרה

המטוס שהוביל את סולימאני הגיע מדמשק בליל ה-3 בינואר 2020, מספר שעות באיחור, וכל אותו זמן טסו 3 מל"טים אמריקאים מעל האזור.

כשהמטוס התרחק מהמסלול לכיוון החלק הסגור של שדה התעופה, קצין כורדי מחופש לאיש צוות קרקע הנחה את המטוס לעצור על המסלול.

סולימאני הגיע לנמל התעופה הבינלאומי של בגדאד, נכנס לשני כלי רכב שבאו לאסוף אותו, ויצא לדרך בזמן שהצלפים ממתינים להם.

לאחר מכן, שתי המכוניות החלו בנסיעתן, אחת מהן נושאת את סולימאני לרחוב כדי לצאת משדה התעופה, ובזמן ששלושת המל"טים טסו, שניים מהם חמושים בטילי Hellfire, וגם נשקו של הצלף היו מוכנים ומכוונים למטרה.

הכלב המפונק של איראן

סולימאני הוא אחד המנהיגים הצבאיים הבולטים ואדריכל המדיניות ה"צבאית" של איראן מחוץ למדינה, והריגתו היווה מכה גדולה מאוד, שמשקיפים ראו בה "פגיעה חשוכת מרפא".

סולימאני, שהורה על מעשי טבח רבים נגד מוסלמים סונים בסוריה ובעיראק, כיהן בתפקיד מפקד מיליציית "כוח קודס", בנוסף לפעילותו עם מיליציות חיזבאללה בלבנון, "פאתימיון" ו"זיינביון" ואחרות.

Top Iranian General Qassem Soleimani killed in US airstrike - YouTube

 

 

קרדיט: אוריינט ניוז    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות