בדיקת עיניים פשוטה מנבאת סיכון להתקף לב

תוצאות מחקר שנערך לאחרונה גילו כי בדיקת עיניים פשוטה יכולה לחזות את הסיכון להתקף לב, בשילוב עם מידע מדויק אחר, לפי העיתון "גרדיאן".

לאחר איסוף מידע על כלי דם ברשתית וגורמים קליניים מסורתיים, החוקרים הצליחו לקבוע בצורה מדויקת יותר את הסיכון להתקף לב בהשוואה למודלים מבוססים הכוללים נתונים דמוגרפיים בלבד.

בסיכום המחקר שהציגו אתמול בכנס השנתי של האגודה האירופית לגנטיקה אנושית בווינה, הם גם הסבירו כיצד השתמשו בנתונים מה-Biobank של בריטניה, המכיל חצי מיליון רשומות רפואיות, כדי לחשב מדד שנקרא הממד הפרקטלי.

לאחר מכן הם שילבו את הנתונים הללו למודל עם גורמים כמו גיל, מין, לחץ דם סיסטולי, אינדקס מסת גוף ומצב עישון, וחקרו את המקרים שלקו בהתקף לב או אוטם שריר הלב בין המקרים במאגר, לאחר שהם בדק את תמונות הרשתית עבור כל מקרה.

נטייה גנטית

"מעניין, מצאנו שהמודל שלנו הצליח לסווג משתתפים בסיכון נמוך או גבוה לאוטם שריר הלב, בהשוואה למודלים מבוססים, שאינם כוללים רק נתונים דמוגרפיים. מה שחדש במודל שלנו הוא שהוספנו קריטריון הקשור לנטייה הגנטית להתפתחות אוטם שריר הלב בחולה".

החוקרים אמרו שהניתוח שלהם חשף בסיס גנטי משותף בין הממד הפרקטלי לבין אוטם שריר הלב.

הגיל הממוצע של התקף לב הוא 60 שנים, אך החוקרים גילו שהמודל שלהם היה בעל ביצועי הניבוי המדויקים ביותר, המאפשר לחזות התקף לב חמש שנים מראש. הם מקווים שסריקה פשוטה של ​​הרשתית בעתיד תספק מספיק מידע לזיהוי מי שנמצאים בסיכון.

מבטיח תוצאות

החוקרים מאמינים שלכל מחלה יתכן דפוס שונה של הרשתית, והם מאמינים שהממצאים שלהם יכולים להיות שימושיים בקביעת הנטייה לפתח מחלות אחרות. Villaplana Velasco הסבירה כי החוקרים רצו לחזור על ניתוח הנתונים בנפרד אצל גברים ונשים כדי לוודא שמין האדם שקיבל התקף הלב נותן סיווג מדויק יותר של הסיכון.

ד"ר ג'יימס ויר, רופא לב וכלי דם באימפריאל קולג' בלונדון וחוקר במועצת המחקר הרפואי, הזהיר כי סיכום המחקר מכיל מעט פרטים, אך הוסיף: "ידוע היטב שהרשתית מספקת הזדמנות ייחודית לצלם אנגיוגרפיה ישירות ולהעריך את הבריאות שלה. גישה כמו זו, המשתמשת בראייה ממוחשבת או למידת מכונה כדי לזהות תכונות של מנבאים מיקרו-וסקולריים לבריאות הלב העתידית, נראית מבטיחה מאוד".

טיפים להפחתת הסיכון להתקף לב:

1 – להפסיק לעשן

2- לשמור על רמות כולסטרול תקינות

3- לשמור על רמות לחץ דם תקינות

מידע חשוב מהמחקר:

הבדיקה מעריכה את תקינות כלי הדם ברשתית.

◄ הרשתית מספקת הזדמנות ייחודית לדימוי ישיר של כלי הדם ולהערכת תקינותם.

הגיל הממוצע של התקף לב הוא 60 שנים.

◄ הסריקה מנבאת התקף לב חמש שנים לפני התרחשותו.

בעתיד, מדענים מקווים שהבדיקה הפשוטה שלהם תגלה מספיק מידע כדי לזהות את מי שנמצאים בסיכון.

◄ הממצאים שלהם יכולים להיות שימושיים בקביעת רגישות למחלות אחרות.

صحيفة القبس | فحص بسيط ل #العين يتنبأ بخطر الإصابة بالنوبة القلبية. قبل 5 سنوات من وقوعها

קרדיט: אלקבס