טורקיה חושפת מל"ט תקיפה חדש

המנהל הטכני של חברת "בייקר" הטורקית לתעשיות ביטחוניות, Selcuk Bayraktar, חשף מל"ט חדש תוצרת בית.

سلجوق بيرقدار ينشر الصور الأولى للطائرة التركية المسيرة الجديدة

קרדיט: רשת טוויטר

באירקטאר פרסמה אתמול, שישי, בחשבון הטוויטר שלה, תמונות ראשונות של מל"ט התקיפה הטורקי החדש "Bayraktar Kizil Ilma" וכתבה: "התמונה הראשונה של Bayraktar Kizil Ilma לאחר ייצורה, בליווי הגנרל Engin Saygin, הדוד עומר והנשיא קוסאוגלו."

בתחילת מרץ, הסלג'וק באירקטאר חשפו את המל"ט המקומי, "Bayraktar Kizil Elma", ולאחר מכן פרסמו תמונות של המבנה שלו לפני התקנת הכנפיים.

המנהל הטכני של "בייקר" הצהיר ביולי אשתקד כי החברה שואפת לבצע את הטיסה הראשונה של אב הטיפוס של המטוס הבלתי מאויש במהלך שנת 2023, במלאת מאה שנה להקמת הרפובליקה הטורקית.

מל"טים טורקיים מסוג "Bayraktar".

השלב הראשון של פיתוח דגם המל"טים "Bayraktar TB2" החל ב-2007, כאשר הוא ביצע את הטיסות הראשונות שלו ביוני 2009, לפני שהחברה לתעשייה הביטחונית הטורקית (בייקר) סיכמה על הסכם לפיתוח השלב השני והייצור בדצמבר 2011.

מהנדס החשמל,  Selcuk  Bayraktar, נחשב לסנדק של ה"מל"טים" הטורקים המפותחים. בשנת 2005, "Bayraktar" (הוא היה אז בן 26) שכנע קבוצת בכירים להשתתף בהדגמה פשוטה של ​​המל"ט מתוצרת בית, תוך שהם מדגישים שה"מל"טים" הם טכנולוגית חדשה וכי למל"ט יהיה תפקיד במלחמות הקרובות.

המל"טים של באירקטאר   לקחו חלק נכבד בקרבות בסוריה ובלוב, כפי ששימשו במלחמה של אזרבייג'ן נגד ארמניה, ב-2020, ולאחר מכן במלחמה באוקראינה, שקנתה מל"טים אלו שנה לפני מלחמת אזרבייג'ן-ארמניה באזור נגורנו קרבאך.

לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה (24 בפברואר), הפגין מל"ט הבאירקטאר יעילות שאין שני לה בלחימה מול הכוחות הרוסיים, והביאה לאינספור אבדות בציוד ובלוחמים.

קרדיט: רשת סוריה טי וי