סוריה: התנועה האווירית בשה"ת של דמשק נעצרה לאחר שמסלול הנחיתה הופצץ

משרד התחבורה של המשטר הסורי הודיע ​​ביום שישי על השעיית כל הטיסות דרך נמל התעופה הבינלאומי של דמשק, בצעד שהגיע בעקבות הפצצת דרום הבירה דמשק.

מהמשרד נמסר כי הפסקת הטיסות באה "כתוצאה מהשעיית ציוד טכני מסויים משירות", בעוד מקורות אישרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי נמל התעופה ניזוק מההפצצה. 

"שדה התעופה הושפע מההפצצה הישראלית ונאלצנו לדחות את כל הטיסות לפחות ב-48 שעות", אמר עובד שדה התעופה לסוכנות הידיעות הצרפתית מבלי לחשוף את זהותו, במקביל לדברי גורם רשמי בחברת תעופה ערבית בנמל התעופה שאמר כי "ההפצצה כוונה למסלול הנחיתה".

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם מסר כי חברת התעופה הסורית הודיעה לכל הנוסעים שהזמינו טיסה להיום לדחות את טיסתם ב-48 שעות. 

עם עלות השחר ביום שישי, הופצצו מטרות בדרום דמשק, לפחות אזרח אחד נפצע, כך דיווחה  סוכנות הידיעות של המשטר הסורי, "SANA".

הסוכנות ציטטה גורם צבאי שאמר, "בשעה 04:20 (שעון מקומי) הבוקר ביצע האויב הישראלי תוקפנות אווירית בטילים מכיוון הגולן הסורי, כשהיא מכוונת לכמה נקודות מדרום לעיר דמשק".

הגורם הוסיף כי "ההגנה האווירית יירטה את הטילים והפילה את רובם, אך התקיפה גרמה לנפגעים אזרחיים ולנזקים חומריים מהותיים".

לפי המצפה, ההפצצה כוונה ל-3 מחסנים של מיליציות איראניות באזור נמל התעופה הבינלאומי של דמשק, ונראו להבות עולות מהאתרים שנפגעו. 

רמי עבד אל רחמן, מנהל המצפה, אמר כי ההפצצה כוונה ל"מחסני הנשק של חיזבאללה" בתוך נמל התעופה של דמשק, וכי היתה גם פגיעה במגדל הפיקוח בשדה התעופה.

בהצהרות לערוץ אל-חורה הוא הוסיף כי הפצצה זו היא ההפצצה הישראלית העשירית בדמשק ובאזוריה הכפריים מתחילת השנה. 

הפצצה זו התרחשה שלושה ימים לאחר שישראל תקפה אתרים צבאיים באזור אל-כיסווה, שבהם פרוסים אנשי מיליציית "חיזבאללה" הלבנונית וסוללות ההגנה האווירית של המשטר הסורי, כך לפי מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם.

במהלך השנים האחרונות הותקפו מהאוויר אתרי צבא סוריה, מטרות איראניות ומטרות חיזבאללה לבנוניות.

המשטר הסורי מאשים את ישראל בהתקפות אוויריות בשטחה, וישראל ממעטת לאשר את ביצוען של תקיפות כאלה.

אך ישראל טוענת כי היא תמשיך להתמודד עם מה שהיא מתארת ​​כניסיונותיה של איראן לבסס את נוכחותה הצבאית בסוריה, מה שנחשב לאיום על ביטחונה הלאומי.