מפקד תוכנית הטילים הבליסטים של איראן שרד ניסיון התנקשות

גורם במשמרות המהפכה האיראניים חשף כי מפקד הכוח האווירי והחלל של משמרות המהפכה האחראי על התוכנית לפיתוח טילים בליסטיים באיראן , לרבות ייצור "מל"טים", האלוף אמיר עלי חאג'יזדה, היה יעד לפיצוץ אתמול באתר הצבאי הגרעיני – פרצ'ין הנמצא דרומית מזרחית לטהרן.

לדברי הגורם, מטען חבלה התפוצץ מול רכב האלוף ביציאתו מהמתחם הצבאי במקום, והרג את המהנדס, הקצין יחסן קדבגי, שהתלווה אליו, ופצע מלווה נוסף.

משרד ההגנה האיראני הסתפק באישור כי "ביום רביעי בערב התרחשה תאונה באחת מיחידות המחקר של משרד ההגנה באזור פרצ'ין", והוסיפו כי "הדבר הוביל למותו של המהנדס איהסאן קדבגי ופציעה של אחד מעמיתיו", וכי נפתחה חקירת סיבות המוות בתאונה, ויותר לא נמסרו פרטים נוספים. 

הצהרת המשרד באה שעות לאחר שסוכנות הידיעות הרשמית IRNA ציטטה "מקור יודע דבר" שאמר כי "תאונה תעשייתית" התרחשה בפרצ'ין והובילה למותו של אדם.

התקרית מתרחשת ימים לאחר שקצין במשמרות המהפכה, בדרגת אלוף משנה, סייד חודאי ,נורה למוות סמוך לביתו בטהרן בפעולה שלדעתהאיראנים ישראל עומדת מאחוריה. ח'ודאי היה אחראי על אספקת טילים וטכנולוגיית כלי טייס בלתי מאויישים לסוריה ולחיזבאללה בלבנון, כולל בניית מפעלי נשק, בין שאר משימותיו.

האלוף האיראני לצדו של מפקד משמרות המהפכה האיראנים: 

الولايات المتحدة: برنامج إيران الفضائي غطاء لتطويرها الصواريخ