פוטין פורס טילים בעלי יכולת גרעינית על גבול בלארוס אוקראינה

פוטין ממשיך להגדיל את ההימור למרות שהוא יודע שאין לו ביד קלפים מנצחים.

אלכסנדר לוקשנקו הזהיר השבוע את המערב כי הוא מסתכן במלחמת עולם שלישית בכך שהוא ממשיך לחמש את אוקראינה . אפשרנו לרוסיה להציב טילים בעלי יכולת גרעינית בשטח בלארוס ליד הגבול האוקראיני.

לוקשנקו דרש במכתבו הנוקב למזכ"ל האו"ם כי עליו להתערב בעניין בטרם יהיה מאוחר , על המערב וארה"ב להימנע מאספקת נשק לאוקראינה כדי להימנע מעימות אזורי באירופה לפני שתסלים למלחמת עולם בקנה מידה מלא .

יום אחד לאחר מכתבו של לוקשנקה, ב-24 במאי, הודיע המטה הכללי של אוקראינה כי רוסיה פרסה דיוויזיה של טילי איסקנדר-M בעלי יכולת גרעינית באזור ברסט שבבלרוס ליד הגבול האוקראיני. "יש איום הולך וגובר של תקיפות טילים ואוויר על ארצנו משטחה של הרפובליקה של בלארוס. התוקפן פרס סוללה של מערכות טילים בליסטיים ניידים קצרי טווח של Iskander-M באזור ברסט, במרחק של כ-50 קילומטרים מגבול המדינה האוקראינית", כתב המטה הכללי האוקראיני בפוסט בפייסבוק.

לטילים יש טווח של 400-500 קילומטרים, מה שמציב שטחים גדולים של מרכז ומערב אוקראינה במרחק פגיעה. לוקשנקו גם הודיע בשבוע הקודם כי בלארוס רכשה טילי איסקנדר וטילי נ"מ S-400 מרוסיה.

פריסות הטילים הרוסים לבלארוס והעלייה בפעילות הצבאית של בלארוס מצביעים על כך שבעוד שהלחימה באוקראינה עשויה להתרכז כעת במזרח המדינה, מוסקבה עדיין מתכוונת ללחוץ על אוקראינה מצפון.

"הפריסה הרוסית של טילי איסקנדר לבלארוס גם ממחישה היטב שלמרות טענותיו ההפוכות וניסיונותיו החצי מבויימים להתרחק מהסכסוך, לוקשנקו נותר היחיד שמאפשר לפוטין להשתמש בארצו במלחמה נגד אוקראינה וובכך הוא הופך לשותף לתוקפן."

"הוא איפשר לרודן מהקרמלין להשתמש בשטח ארצו כדי לביים פלישה בלתי חוקית למדינה ריבונית ודמוקרטית. לוקשנקו נתן לבלארוס להפוך לפלטפורמה עבור רוסיה להפצצת ערים וכפרים באוקראינה. הוא אחראי ישירות למותם של אלפי אזרחים אוקראינים חפים מפשע. ועכשיו הוא מאפשר לפוטין לפרוס טילי איסקנדר בעלי יכולת גרעינית ליד גבולה של אוקראינה."

"הדם של כל אוקראינים שעלולים להיהרג מהטילים האלה יהיה גם על ידיו של לוקשנקו והוא צריך להיות אחראי על כך"- טוענים בכירים באוקראינה.

Putin deploys nuclear-capable missiles to Belarusian border with Ukraine

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב    קרדיט לתמונה: atlanticcouncil.org