הניו יורק טיימס: ישראל הודיעה לאמריקה כי היא מאחורי החיסול באיראן

הניו יורק טיימס מדווח – ישראל הודיעה לאמריקאים כי היא עומדת מאחורי החיסול באיראן

ע"פ הדיווח, חסן ח'דאיארי שחוסל ע"י המוסד, היה סגנו של מפקד יחידת 840 האמונה על חטיפות והתנקשויות כנגד כנגד יעדים זרים בעולם ובכללם יהודים וישראלים.

מטרת החיסול הייתה העברת מסר ברור למול פעילותה של היחידה, שתכננה התנקשויות באנשי עסקים ישראלים ופיגועים כנגד יעדים יהודים ברחבי העולם, ובהם אדמות אפריקה, דרום אמריקה, קפריסין וטורקיה. אך אלו סוכלו בהכוונת המוסד הישראלי.

מנגד, גורמים בכירים במשמרות המהפכה, מסרו בעילום שם, כי ח'דאיארי היה אמון על הפן הלוגיסטי בהעברות האמל"ח לסוריה ולחיזבאללה בלבנון. הגורמים ציינו כי מפקד כוח קודס האיראני, הלוא הוא איסמעיל קא'אני, לקח חלק נכבד בהלוויתו של ח'דאיארי, ומכן ניתן ללמוד על חשיבותו בכוח.

בהמשך הדיווח נכתב כי המבצע לחיסולו של ח'דאיארי החל עוד ביולי אתשקד.

ע"פ הדיווח, באותה העת חטף המוסד את מנצור רסולי, חלקאי וסוחר סמים איראני, שגוייס כשכיר חרב ע"י 840 לביצוע הפיגועים כנגד ישראל. צוות המוסד ניסה לדלות ממנו מידע על שרשרת הפיקוד ביחידה, ושחרר אותו לביתו בתום החקירה.

לפי העיתון, ישראל הדליפה בתחילת מאי את חטיפתו בכוונת תחילה, וזאת על מנת לאותת כי שירותי הביטחון הישראלים יכולים לחדור עמוק לשירותי הביטחון האיראנים.

בראיון של הBBC בנושא, הכחיש רסולי את ההאשמות נגדו וסיפר פרטים נוספים על חטיפתו.
ע"פ רסולי, חוליית סוכנים של המוסד נתקלה בו באמצע הרחוב וריססה אותו בגז מדמיע. לאחר מכן קשרה את ידיו, שמה שקית על ראשו והכניסה אותו בכוח למכונית שנסעה ליעד לא ידוע. במהלך חקירתו אויים רסולי כי משפחתו והוא יחוסלו, באם לא יודה בדבר קבלת כסף ממשמרות המהפכה האיראנים על מנת לבצע פיגועים באירופה.

קרדיט: ערוץ הטלגרם המוח'אבראת