סגן מפקד חיל הים הסורי ,בדרגת אלוף, המוגדר פושע מלחמה, נמצא באירופה

קצין בכיר בחיל הים הסורי , סנדק ה"פצצות העיוורות", נמצא באירופה

אתר החדשות הסורי – "זמן אל-וואסל" השיג מידע מתועד עם תמונות, המוכיח את הגעתו, של קצין מצבא סוריה, בדרגת אלוף, הנאשם בביצוע פשעי מלחמה בסוריה, לאירופה, שם הוא נוסע בין יותר ממדינה אחת, ומתגורר בין הולנד לגרמניה, והוא ביקר בשוויץ מספר פעמים.

המידע והתמונות שייכים לאלוף שוקת סאלח אל-עלי, סגן מפקד כוחות חיל הים לשעבר, שהואשם על ידי מקור באחריות ל"טבח אלרמל הדרומית" בלטקיה, בעוד מקור אחר אישר כי הוא הוא הסנדק של "מוקשים הימיים שהוטלו על אזרחים".

למרות דרגתו הגבוהה ותפקידו הפיקודי, היעדרו של השם "שוקת אל-עלי" מרשימת הנאשמים בפשעי מלחמה אינו נראה מוזר, שכן חיל הים אליו השתייך אל-עלי לא זכה לעניין מגורמים העוסקים בפשעי מלחמה, בהשוואה לחילות הקרקע והאוויר.

הסורים נלחמו עם מוקשים ימיים
אזרח סורי, אקטאם יונס, שהצהיר על נכונותו להעיד בבתי משפט בינלאומיים, אמר כי לאל-עלי היה תפקיד נכבד בהסבת מוקשים ימיים, אשר אוחסנו במחסני הצבא, לנשק קטלני , שמושלך ממסוקים כמו פצצות חבית, אבל קטלני יותר.
הגורם שנמצא כעת בתוך סוריה, הוסיף כי בעזרת מאמצי "אל-עלי" ולפניו, האלוף טאליב ברי, מפקד כוחות חיל הים, הצליח המשטר להפוך מוקשים ימיים מיושנים ל"פצצות עיוורות".
אל-עלי מתגורר עם אשתו באירופה כבר לפחות שנה, כאשר במקרים מסוימים הוא הולך לבית בתו הצעירה המתגוררת בדרום מערב גרמניה, אשר בתורה מבקרת בסוריה, וכן מבקשר בביתם של שני בניו בהולנד.
כאן עולה שאלה: איך נכנס קצין בכיר למדינות האיחוד האירופי ולפניו משפחתו!
שוקת סאלח אל-עלי, יליד 1953, מהעיירה "חדידה חומס", אמו כורדית, הצטרף לחיל הים בתחילת שנות השבעים של המאה הקודמת במקביל לתפיסת השלטון ע"י חאפז אל-אסד, שם למד וסיים את לימודיו במכללה הימית באלכסנדריה (מחזור 26), אז הצטרף לצבא המשטר כדי לשרת בו יותר מ-4 עשורים, שם שירת תקופה ארוכה ביחידה 108 (צוללות מדגם "רומיאו 633"), ואז קיבל את הפיקוד על היחידה. אח"כ מונה לראש ענף ההדרכה בפיקוד חיל הים, לאחר מכן הועלה לדרגת אלוף, ומונה למנהל המכללה הימית, ואחר התקדם ומונה לסגן מפקד חיל הים עד פרישתו בסוף 2013 .