נסראללה: "לבנון אינה כפופה לאיראן"

"אנחנו לא כלים ולא סוכנים ולא כלי שחמט. הרפובליקה האסלאמית לא מתערבת בלבנון, לא בפוליטיקה ולא בבחירות, וראיתם אילו שגרירים מטיילים בלבנון".

מזכ"ל חיזבאללה, סייד חסן נסראללה, הדגיש שלשום כי מפלגתו צריכה להיות מיוצגת בכל ממשלה עתידית, שכן הוא הדגיש כי לא ניתן לשלוט בלבנון באופן חד צדדי ללא קשר למי זוכה ברוב הפרלמנטרי.

"אנחנו נמשיך להתעקש להיות נוכחים בכל ממשלה, ללא קשר לאופייה, המבנה והתוכנית שלה, כדי להגן על גב ההתנגדות", אמר נסראללה בעצרת בחירות באמצעות קישור וידאו.

"לבנון לא יכולה לשאת כת מובילה וגם לא מפלגה מובילה, לא משנה כמה המפלגה הזו תוכל ליהנות מכוח ותמיכה עממית", הוסיף נסראללה.

"חיסול והדרה בסיסמאות של רוב ומיעוט יוביל את לבנון לצלול להרפתקאות, ואני מדגיש שאנחנו עם שותפות לאומית כדי לחלץ את לבנון ממשבריה", המשיך מנהיג חיזבאללה.

בהדגישו כי המדינה "בנויה על שותפות ואי-חיסול", הוסיף נסראללה כי כולם חייבים להיות מיוצגים בפרלמנט בהתאם ל"גודלם הטבעי".

"תחת מערכת עדתית כמו זו הלבנונית, כל דיבור על רובים ומיעוטים אינו מציאותי", הדגיש.

בנפרד הדגיש נסראללה כי לבנון "לא יכולה לשאת מלחמת אזרחים חדשה, אפילו בגלל שינוי המערכת הפוליטית".

"מלחמת אזרחים צריכה להיות קו אדום אסור", הוסיף נסראללה.

"יש בעיות ופגמים במערכת הזו שחייבים לטפל בהם באמצעות רפורמה", אמר.

בתקיפה לכאורה על מפלגת הכוחות הלבנוניים היריבה, אמר נסראללה כי הלבנונים מתבקשים לבחור בין "אלה שקוראים לשלום אזרחי ונאחזים בו למרות שנהרגו בכבישי טייונה" לבין אלה ש"מציעים את שירותיהם לכוחות זרים. ומוכנים לעשות מלחמת אזרחים בלבנון".

הוא הוסיף כי מפלגתו ובנות בריתה בתנועת אמל "נשאו את השהידים והפצועים שלהם והתעקשו על שלום אזרחי למרות שיש להם היכולת לנקום".

בהכחישו כי מפלגתו כפופה לאיראן, אמר נסראללה: "אנחנו לא כלים ולא סוכנים ולא כלי שחמט. הרפובליקה האסלאמית לא מתערבת בלבנון, לא בפוליטיקה ולא בבחירות, וראיתם אילו שגרירים מטיילים בלבנון".

W460

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב    קרדיט לתמונה: אלמיאדין