"איראן אינטרנשיונל": האמת מאחורי האדם שנחקר על ידי המוסד באיראן

ממידע פרטי שהגיע לידי אתר החדשות של האופוזיציה האיראנית "איראן אינטרנשיונל" עולה כי מנצור ראסולי, האיש שנחקר על ידי המוסד באיראן, הוא חבר בכנופיה הפועלת עבור משמרות המהפכה האיראניים. רסולי היה אמור להתנקש בחיי אזרח ישראלי בטורקיה, גנרל אמריקאי בולט בגרמניה ועיתונאי בצרפת.

מנצור ראסולי הוא ממוצא כורדי, והוא מאזור "השמבאד" ליד העיר זיווה שבמחוז מערב אזרבייג'ן, בצפון-מערב איראן.

בניגוד למה שטען בסרטון שפרסם לאחר שנחקר על ידי המוסד, הוא לא סתם איכר, אלא חבר בכנופיה שעובדת עבור משמרות המהפכה האיראניים.

כנופיה זו עוסקת ב"הלבנת הון" באמצעות חברת  "דלאבר", שקיבלה היתר יצוא ויבוא בלתי חוקי, בתמורה לשיתוף פעולה עם משמרות המהפכה האיראניים.
לוקמן רסולי, אחיו של מנצור רסולי, הוא גם בעל מניות מרכזי בדלמבר והוא אחראי על פעילות החברה הזו בעיראק.

שיתוף פעולה עם משמרות המהפכה בהברחת סמים

משפחת חתמי ורסולי משתפים פעולה עם משמרות המהפכה האיראניים בהברחת סמים לטורקיה ולעיראק.

החבר הנוסף בקבוצה זו הוא עבד פתאחי, נציג העיר אורמיה בפרלמנט האיראני במושב השביעי והתשיעי שלה. הוא גם חבר בגוש הפרלמנטרי "נאמן-וואלי אל-פאקיה". הוא נחשב לאחד של שני הפרלמנטרים המקורבים למשמרות המהפכה, ואחד ממתכנני הפרויקט לחיזוק ארגון הבסיג' בתקשורת האיראנית.

מנצור ראסולי שיתף פעולה עם יחידה 840 של כוח קודס של משמרות המהפכה, היחידה שמבצעת חיסולים עבור המשטר האיראני ברחבי העולם.

לפני 10 ימים, ערוץ "איראן אינטרנשיונל" ציטט מקורות דיפלומטיים שאמרו שחבר ביחידה 840 של כוח קודס נעצר במדינה אירופית.

خلف كواليس الموساد "استجواب واعتراف" عنصر في قوات القدس في "خاك إيران" من  "بي بي سي". - أخبار ميلان

חקירה בתוך איראן

יממה לאחר מכן אישרה התקשורת הישראלית את הידיעה הזו. "ערוץ 12" הישראלי פרסם קובץ שמע, והודיע ​​כי נחקר אדם המעורב בחיסולים אלו, וכי החקירה התקיימה בתוך איראן.

בערוץ אישרו כי שירות ביטחון הפנים הישראלי השתתף במבצע. קצת אחר כך שידר "ערוץ 13" הישראלי, תוך שהוא מצטט את המוסד, קטע וידאו מהחקירה הזו, שבו הודה מנצור רסולי כי הוא היה אמור לבצע שלושה חיסולים עבור משמרות המהפכה. מקורות לא רשמיים אמרו גם כי הקליפ הוקלט לפני 4 חודשים.

שבוע לאחר מכן פרסם רסולי קטע וידאו בו הכחיש את הודאותיו בסרטון הראשון, ואמר כי אמר כי הדברים נאמרו לאחר שהופעל עליו לחץ.

צה"ל אישר לראשונה בקיץ 2020, כי יחידה 840 אחראית למבצע חבלה בגבולה עם סוריה. המכה הראשונה ליחידה זו, שאיתה שיתף רסולי פעולה, ספגה בסתיו אותה שנה תקיפה, מידי סוכנות ביון מערבית, שבמהלך מבצע חשאי, תקפה את מפקדת משמרות המהפכה האיראניים בלב דמשק.

המוסד הודיע ​​בפברואר האחרון כי סיכל 12 מזימות חיסול נגד ישראלים בטורקיה במהלך השנתיים האחרונות.

במקביל, שירותי הביטחון הטורקים הודיעו על מעצרם של 8 חברי כנופיות באשמת תכנון התנקשות בחייו של איש עסקים ישראלי בטורקיה, כנקמה על הריגתו של מוחסן פחריזאדה, המוח של תוכנית הגרעין האיראנית, שנהרג בלב הבירה, טהראן, בנובמבר 2020. .

המוסד אישר כי הצליח לסכל את מזימת ההתנקשות האחרונה שתכננה יחידה 840 של משמרות המהפכה.

איראן טרם הגיבה רשמית לידיעה זו, אולם אתר "נור ניוז", המקורב למועצה לביטחון לאומי של איראן, הגדיר את הידיעה המופצת בהקשר זה כ"תעשייה של שקרים".

إيران: الموساد استجوب عميلًا لفيلق القدس - السياسي

קרדיט: https://alsiasi.com/

גורל השליחים

מקורות אמרו גם ששירותי הביטחון האיראנים שומרים כרגע את השליח שלהם בבית בטוח.

רסולי אמר בהקלטה השנייה שלו שהטלפון הנייד שלו נמצא ברשות החוטפים, ושהם עשויים "לפרסם כמה קטעים או תמונות מאוחר יותר ויגידו שזה מהטלפון שלי", וסירב להיכנס לפרטים נוספים על הקליפים האלה.

מהצהרותיו עולה כי המוסד עשוי להדליף חלקים נוספים מחקירתו, ועשויים לחשוף פרטים חדשים מתוכניות של כוח קודס לבצע חיסולים נוספים מחוץ לאיראן.

קרדיט: אתר איראן אינטרנשיונל