טורקיה סוגרת המרחב האווירי שלה לכלי טיס רוסיים הנושאים חיילים לסוריה

אנקרה הידקה שוב את החבל על הנוכחות הצבאית הרוסית בסוריה, לאחר שהוציאה החלטה לסגור את המרחב האווירי שלה לכלי טיס אזרחיים וצבאיים הנושאים חיילים לסוריה עד יולי הבא.

באופן רשמי, אנקרה לא נימקה את הסיבה לפעולתה, שכן בתקופה שבה אנקרה ומוסקבה תומכות בשני צדדים מסוכסכים במלחמה בסוריה , מתקיים ביניהם שיתוף פעולה לפתרון הסכסוך הזה.

על כך, חוסיין באגצ'י, מנהל המכון הטורקי למדיניות חוץ באנקרה, מספר שהצעד הזה הגיע בזמן שטורקיה התחילה לשתף את בעלות הברית המערביות בהתנגדותה לפלישה הרוסית לאוקראינה, וזה מה שאנקרה מחשיבה כנקודת התחלה לשיפור יחסיה המתוחים עם וושינגטון ושותפיה בנאט"ו.

לדבריו, "זו החלטה חשובה, שכן יחסי טורקיה-ארה"ב השתפרו מאוד בהקשר זה. אולי האמריקנים ונאט"ו, כארגון, התעקשו על כך במאמץ לעצור את התרחבות ההשפעה הגוברת של רוסיה בסוריה ובמזרח התיכון בכלל.

סגרה את השמים לרוסיה

המרחב האווירי הטורקי הוא הדרך הקלה ביותר עבור מטוסים רוסים המבקשים לספק אספקה ​​לבסיסים הצבאיים שלהם בסוריה, אך למרות קיומן של חלופות אחרות לתחום זה, אנו מגלים כי סגירתו עשויה להגביר את החשש של מוסקבה משיתוף הפעולה האפשרי של אנקרה עם וושינגטון לניתוק רוסיה מקווי האספקה ​​לסוריה, כך טוען  גזימוב, מומחה רוסי מאוניברסיטת בון, שאמר: "כדי לשמור על בסיס אווירי בסוריה, מטוסים רוסיים בהחלט טסים במרחב האווירי הטורקי… עם זאת, רוסיה עדיין יכולה להשתמש במרחב האווירי של עיראק ואיראן כדי להגיע לבסיסים הצבאיים שלה בסוריה, וייתכן שוושינגטון תלחץ על בגדד לסגור גם את המרחב האווירי שלה".

גם הים השחור סגור

תהליך האספקה ​​לכוחות הצבא הרוסי בסוריה הפך לסוגיה מסובכת עקב ההחלטה שקיבלה אנקרה לפני כן, הקובעת כי ספינות מלחמה רוסיות הפועלות בים השחור משתמשות במים טריטוריאליים של טורקיה במסגרת אמנת מונטרה הבינלאומית, מה שמאפשר לטורקיה לכפות הגבלות במקרה של מלחמה באחת המדינות הגובלות בים השחור.

تركيا تُغلق مجالها الجوي أمام الطائرات الروسية المتجهة إلى سوريا

קרדיט: קול אמריקה       קרדיט לתמונה: https://www.almejas.net/