במבצע קומנדו "פרטי" חולץ אמריקאי מאחיזתם של הרוסים באוקראינה

אמריקאי שהוחזק על ידי כוחות רוסים במשך יותר מחודש חולץ בעזרת ארגון "פרויקט דינמו", כך מדווחת רשת " פוקס ניוז " האמריקאית . 

כוחות רוסים עצרו את קירליו אלכסנדרוב, בן 27, בזמן שניסה להימלט עם אשתו וחמותו מביתם בפאתי חרסון, שבדרום אוקראינה, בסוף מרץ, והואשם בריגול.

אלכסנדרוב היה נתון לחקירה אינטנסיבית על ידי כוחות רוסים. 

הוא הגיע לפולין ביום רביעי כשהוא נראה מותש.

"פוקס ניוז" אמר כי בכירים אמריקאים העריכו שאלכסנדרוב יועבר למוסקבה, וישפט על יותר מ-12 סעיפי ריגול למען ממשלת ארה"ב, וכי הוא צפוי לעמוד בפני מאסר של יותר מ-20 שנה. 

בריאן שטרן, מנהל פרויקט דינמו וחייל בדימוס שלחם באפגניסטן ועזר בפינוי ההריסות לאחר ה-11 בספטמבר, אמר שמבצע ההצלה של אלכסנדרוב הייתה המשימה "הקשה ביותר" בכמעט 20 שנות הניסיון שלו. 

"זה היה ללא ספק המבצע הקשה ביותר שעשיתי אי פעם", הוסיף שטרן, "זו הייתה משימת חילוץ אסיר מכלא ללא כלא… שהוחזק על ידי אנשים איומים שבסופו של דבר הם פושעי מלחמה". 

בריאן שטרן:

Project Dynamo activist Brian Stern is helping Americans escape Ukraine |  The Donlon Report - YouTube

פרטי מבצע החילוץ לא פורסמו, אך שטרן ציין כי המבצע הצריך שיתוף פעולה של צוות אנשים הפרוסים ברחבי ארצות הברית, פולין, אוקראינה ורומניה. 

אמו של אלכסנדרוב הגיעה לארגון כדי לסייע בהצלת בנה, והיא הייתה בין הראשונים שקיבלו את פניו בפולין. 

הארגון אמר כי המשא ומתן עם החוטפים הרוסים נמשך יותר מחודש, עד שהבינו שהזמן אוזל ויש לחלצו לאלתר. 

בפרויקט דינמו הוסיפו כי "נפתח חלון הזדמנויות" לצוות, שניצל אותו כדי "לתמוך ביכולותיו וליישם את תהליך החילוץ". 

לא היה ברור היכן נלכד אלכסנדרוב על ידי כוחות מוסקבה, אך פרויקט דינמו אישר כי הוא נמצא בעמדה 60 מייל (96.5 ק"מ) מאחורי קווי החזית, באזור שבשליטת הכוחות הרוסיים המוקף במוקשים. 

כשנשאל על ידי הרשת על שאיפותיו לעתיד, השיב אלכסנדרוב: "אני רק רוצה ללכת הביתה, אני אפילו לא יכול לחשוב מה יכול לקרות בשעה הקרובה או מחר". 

ראוי לציין שארגון "פרויקט דינמו" סייע לפינוי מאות מאוקראינה, מאז פתחה רוסיה במתקפה הצבאית שלה ב-24 בפברואר. 

US-commando

קרדיט: אלחורה      קרדיט לתמונה: https://punchng.com/