תיאוריית קונספירציה חדשה על ביל גייטס:מחזיק ברוב הקרקע החקלאית בארה"ב

מידע שהופץ ברשתות החברתיות טוען כי המיליארדר האמריקאי, ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט, מחזיק ברוב הקרקעות החקלאיות בארצות הברית.

ההאשמות הללו הגיעו בעקבות רכישת המיליארדר האמריקאי, אילון מאסק, את אתר הרשת החברתית טוויטר בעסקה בשווי 44 מיליארד דולר.

אבל טענה זו אינה נכונה, על פי שירות איתור העובדות של רויטרס .

בציוץ שהתפשט בסוף החודש שעבר שזכה למאות אלפי תגובות, נכתב: "ביל גייטס קונה את רוב האדמות החקלאיות האמריקאיות ובלק רוק קונה את רוב הבתים המשפחתיים, אבל אני אמורה להאמין שהאיום הגדול ביותר שלנו היא רכישת טוויטר ע"י אילון מאסק?"

בפוסט מקוון אחר נכתב: "ביל גייטס קונה את כל השטחים החקלאיים. לאחרונה, ביל גייטס קנה 300,000 דונם של אדמות חקלאיות. אפשר לחשוב שרכישת כל הקרקע החקלאית תהיה יותר חדשות מרכישת הטוויטר ע"י אילון מאסק".

לפי דו"ח קודם של The Land Report , המתמחה בבעלות על אדמות חקלאיות איכותיות בארה"ב, וצוטט על ידי כלי חדשות בולטים כמו " Business Insider " ו-" Forbes ", גייטס מחזיק ב-242,000 דונם של קרקע חקלאית באמצעות שתי חברות ניהול בתחום ההשקעות.

המספר נמוך משמעותית מסך השטח של הקרקע החקלאית בארצות הברית. על פי מה שפורסם בדו"ח של משרד החקלאות האמריקאי בשנת 2021, יש 895.3 מיליון דונם של קרקע חקלאית במדינה. 

בהסתמך על המספרים הללו, גייטס מחזיק בכ-0.027 אחוז מהאדמות החקלאיות בארה"ב. דובר גייטס אמר גם לסוכנות הידיעות רויטרס שהטענה שקרית, וציטט את נתוני ה-USDA.

בהצהרה לרויטרס, אריק אוקיף, עורך The Land Report ומחבר המאמר של המגזין על האדמות החקלאיות של גייטס, כינה את הטענה "מגוחכת".

בעוד גייטס אינו הבעלים של רוב האדמות החקלאיות בארצות הברית, הוא הבעלים הגדול ביותר של קרקע חקלאית פרטית, על פי אותו דיווח במגזין.

أكبر مالك للأراضي.. لماذا يستحوذ "بيل جيتس" على الأراضي الزراعية في أمريكا؟  - YouTube

 

קרדיט: אלחורה  קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות