11 חיילים מצרים, בהם קצין, נהרגו בהתקפה מזרחית לתעלת סואץ

11 חיילים מצרים, בהם קצין, נהרגו בהתקפת לוחמי דאעש מזרחית לתעלת סואץ

11 חיילים מצרים, בהם קצין, נהרגו לאחר שפעלו לסיכול מתקפה של "גורמים טרוריסטיים" על תחנת שאיבת מים במזרח תעלת סואץ, כך הודיע ​​צבא מצרים בהצהרה ביום שבת.

תמונה

בהצהרה, שפירסם ע'ריב עבד אל חאפז, הדובר הצבאי של צבא מצרים בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו, נכתב כי "קבוצת טרוריסטים תקפה את נקודת שאיבת המים ממזרח לתעלה, ואת הפועלים שהובאו לעבוד בנקודת תחנת הרכבת. הכוח הצבאי שאבטח את המקום התעמת עם התוקפים , מה שגרם למותם של קצין ו-10 חיילים ולפציעתם של 5".

הדובר הצבאי אישר כי הכוחות המצריים רדפו אחרי "גורמי הטרור" וצרו עליהם באחד האזורים המבודדים בסיני.

תמונה

 

מאוחר יותר פורסמה רשימת שמות החיילים המצריים שנהרגו בתקרית.

תמונה

אחמד נגי קמחא, העורך הראשי של המגזין International Policy, דיבר בניתוח שלו על אירוע הטרור בסיני, שבו נהרגו 11 חיילים מצרים, על כמה מהנקודות החשובות שהאירוע מתייחס אליהן.

קמחא אמר בראיון בלעדי לאתר "מבטאדה", כי המעבר האיכותי של הפעילות בסיני מפעילות הלחימה הטרוריסטית נגד אנשי הכוחות המזוינים והמשטרה האזרחית, לרבות קצינים ומתגייסים, בין אם במארבים ובין אם באמצעות הטמנת מוקשים לתקיפת פרויקטי תשתית שביצעה המדינה לפיתוח ושיקום סיני – זו  נקודה מאוד משמעותית".

הוא הוסיף, "המספר הרב של חללים וקורבנות פצועים משקף גבורה, הקרבה וגאולה.. כמו גם מהירות ודריכות בטיפול… לעצור את התחנה הזו ולמנוע ממחבלים עבריינים להשיג את מטרתם… וזה דבר, שחשוב לנו, בנינו בכוחות המזוינים ובמשטרה האזרחית ששמרו וקיימו את ההבטחה לשמור על פעולות אלו בסביבה מבודדת מפגיעה באזרחים או בפרוייקטי תשתית ממלכתיים".

"תקיפה זאת משקפת את נוכחותם של שרידים של תאי טרור רדומים הממתינים לאות מאלה שתפקידיהם בדרמה המצרית נחשפו, ומצרים קרובה להכריז על טיהור גמור של סיני… ואחרי שהאוכלוסייה שבה אל עריהם המפותחות והמטוהרות ברפיח ובשייח' זוויד.

הוא ציין כי "ההצלחה הגדולה של הדרמה המצרית, שחשפה את חזונו של ארגון הטרור הזה, לא רק עבור המולדת והאזרח, אלא עבור שאר הכוחות האזרחיים שהתייצבו איתו בשטח, ולפיכך יש צורך לנצל את קריאתו של נשיא מצרים לדיאלוג לאומי כדי לגבש חזית אזרחית מאוחדת ".

הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי הוציא הודעת אבל הערב על חללי הכוחות המזוינים האמיצים שנרצחו בטרור ובגידה במערב סיני :

"בני המולדת הנאמנים ממשיכים להיענות לקריאת מולדתם בכל אומץ והקרבה. אני מבטיח לכם שפעולות הטרור הבוגדניות הללו לא יפגעו בנחישות של תושבי המדינה הזו ושל כוחותיה המזוינים להשלים את עקירת שורשי הטרור".

הנשיא סיסי הביע את תנחומיו הכנים לעם הגדול של מצרים ולכוחותיה המזוינים ולכל משפחות הקורבנות, מאחל החלמה מהירה לפצועים, ומתפלל לאלוהים הכול יכול להגן על מצרים ואנשיה.

תמונות חלק מההרוגים:

תמונה