מחקר קובע את מספר שעות השינה ה"אידיאלי"

מחקר חדש טוען כי מצא את הכמות האידיאלית של שינה ומנוחה בלילה, השומרת על בריאותו הנפשית של האדם, כך מדווחת רשת  CNN .

המחקר אישר ששינה של פחות או יותר מ-7 שעות, מגבירה תסמינים של חרדה ודיכאון.

במחקר זה, חוקרים מסין ומבריטניה ניתחו נתונים של כמעט חצי מיליון אנשים, בגילאי 38 עד 73. המשתתפים נשאלו על דפוסי השינה, הבריאות הנפשית והרווחה שלהם, ולקחו חלק בסדרת מבחנים קוגניטיביים. 

מחקרים אחרים מצאו שמבוגרים שמתקשים מאוד לישון ושיש להם יקיצות תכופות בלילה נמצאים בסיכון מוגבר לדמנציה או למוות מוקדם מכל סיבה שהיא, בעוד ששינה של פחות משש שעות בלילה יכולה לגרום למחלות לב וכלי דם.

חוסר שינה קשור להצטברות במוח של עמילואיד, חלבון מפתח שעלול לגרום לסוג של דמנציה. 

"אנחנו לא יכולים לומר באופן סופי ששינה מועטה מדי או רבה מדי גורמת לבעיות קוגניטיביות", אמר Jian fengfeng, פרופסור באוניברסיטת פודן בסין ומחבר המחקר. "אבל נראה שהסיבות לכך שמבוגרים סובלים משינה לקויה מורכבת ומושפעת משילוב של מבנה גנטי ומבנה המוח שלנו".

ראסל פוסטר, פרופסור באוניברסיטת אוקספורד ומנהל מכון סר ג'ול ת'ורן לשינה ומדעי המוח המחזוריים, אישר שהמחקר הראה קשר בין יותר שינה, פחות שינה ובעיות קוגניטיביות. 

 פוסטר אמר שהמחקר לא לקח בחשבון את מצבם הבריאותי של אנשים, וששינה קצרה או ארוכה עשויה להעיד על מצבים בריאותיים בסיסיים עם בעיות קוגניטיביות.

הוא הוסיף כי נטילת ממוצע של שבע שעות ככמות השינה האידיאלית "מתעלמת מהעובדה שיש שונות אינדיבידואלית משמעותית במשך ואיכות השינה". חוסר שינה או עודף עשוי להיות תקין לחלוטין עבור אנשים מסוימים, אמר.

המחקר העריך רק את משך השינה של המשתתפים במצטבר ולא כל מדד אחר הקשור לאיכות השינה כמו יקיצות בלילה. 

"שינה היא כמו מידת נעליים", אמר פוסטר, "מידה אחת לא מתאימה לכולם."

عدد ساعات النوم المثالي لكل مرحلة عمرية | الشرقية توداي

קרדיט: אלחורה – שרקיה טודיי