תמונות לוויין חושפות: דולפינים מגינים על בסיס חיל הים הרוסי בים השחור

תמונות לוויין מראות שרוסיה הציבה דולפינים מאומנים בכניסה לנמל מרכזי בים השחור כדי לסייע בהגנה על בסיס ימי גדול – כך מדווח הוושינגטון פוסט .

תמונות, שצולמו על ידי Maxer Technology, חשפו נוכחות של דולפין בכניסה לנמל סבסטופול בקרים, שסופח על ידי כוחות רוסים מאוקראינה ב-2014.

H.I. סאטון, מנתח צוללות שדיבר לראשונה על דולפינים עבור המכון הימי האמריקאי, אמר ביום רביעי שניתן להשתמש בדולפינים כדי להתעמת עם צוללנים אוקראינים מיוחדים המנסים להיכנס לנמל כדי לחבל בספינות מלחמה רוסיות, וציין כי ארה"ב ורוסיה אימנו בעבר יונקים ימיים למלא תפקיד זה. .

תמונות לוויין מראות שרוסיה משתמשת בדולפינים כדי להגן על בסיס הצי בים השחור
תמונות לוויין מראות שרוסיה משתמשת בדולפינים כדי להגן על בסיס הצי בים השחור (קרדיט : מאקסאר)

חברת הלוויין Maxer, שצילמה את התמונות, מסכימה עם הניתוח הזה.

כמה ספינות מלחמה רוסיות נמצאות בנמל סבסטופול, הרחק מטווח הטילים האוקראינים.

גורמים רשמיים אמריקאים ואוקראינים אמרו שספינת המלחמה הרוסית "מוסקבה", שטבעה החודש בים השחור לאחר שנפגעה משני טילים אוקראינים,הנחילה מכה קשה ליכולתו של הצי הרוסי.

מאז שנות ה-60, הצי האמריקני אימן דולפינים ואריות ים לסייע בהגנה מפני איומים תת-מימיים, מכיוון שיש לו את יכולות הסונאר המתקדם ביותר שידע העולם, מה שמקל עליו יחסית לזהות מוקשים ודברים מסוכנים אחרים באוקיינוס ,דברים שקשה לזהות באמצעות סונאר אלקטרוני.

ארצות הברית חשפה תוכנית אימונים ליונקים ימיים בשנות ה-90, מה שמקל על בכירים להתמודד עם האשמות מתמשכות של פעילי זכויות בעלי חיים כי היונקים שימשו כנשק התקפי, מיתוס שקודם על ידי סרט המדע הבדיוני מ-1973, שבו מדען מאמן דולפינים לתקשר עם בני אדם.

דיווחים טוענים שרוסיה השתמשה בבסיס סבסטופול בתקופת ברית המועצות כדי לאמן דולפינים למטרות צבאיות כמו הצמדת חומרי נפץ על דופן ספינות או חיפוש מוקשים. לאחר פירוק ברית המועצות, אוקראינה השתמשה במתקן סבסטופול כדי לאמן דולפינים למפגשי טיפול, אך מוסקבה חידשה את האימונים של יונקים ימיים צבאיים לאחר שכבשה את עיר הנמל ב-2014.