סגן מנהיג חיזבאללה: הגיע הזמן שהפליטים הסורים בלבנון יחזרו לארצם

סגנו של מזכ"ל חיזבאללה הלבנוני, נעים קאסם, אמר כי הגיע הזמן שהפליטים הסורים יחזרו לארצם, והיחסים הנורמליים עם סוריה יחזרו למה שהיו.

בהצהרות לתקשורת המזוהה עם חיזבאללה הוסיף קאסם כי אינו יכול להחליט אם הממשלה הבאה תוכל לנהל או לכונן יחסים עם סוריה או לא, אבל בהחלט נעשה כל מאמץ להחזיר את היחסים התקינים עם סוריה.

הוא המשיך, "הגיע הזמן שהפליטים יחזרו לארצם הבטוחה, והגיע הזמן לפתוח את השוק הכלכלי הסורי בפני לבנון, והגיע הזמן להסכים עם סוריה להיות נקודת מעבר ליצוא שלנו לירדן, עיראק ואזורים שונים".

הוא הוסיף, "יש אינטרס מובהק ללבנון להגיע להבנות עם סוריה, וזה יועיל לה ולסוריה… אבל לא נכון שנישאר נתונים ללחץ האמריקאי והבינלאומי הזה שמונע מאיתנו לנהל מערכת יחסים תקינה עם סוריה".

פליטים סורים מנסים לחפש חיים טובים יותר לאחר שסבלו ממה שסבלו במדינות המקלט הזמני, במיוחד בלבנון, שכן כמעט ולא עובר יום מבלי לשמוע חדשות על חבורה של סורים שניסו לעזוב את לבנון לכיוון אירופה דרך הים. 
מקרים אלו התרבו לאחר  שהמשבר הכלכלי  החל בשנת 2019, בנוסף להשלכות של הצעדים לצמצום מגיפת הקורונה והלחץ הכלכלי שהיא גרמה על חלק גדול מהפליטים שאיבדו את מקום עבודתם, ובמיוחד בקטגוריית העובדים היומיומיים, וזרק את רוב אזרחי לבנון מתחת לקו העוני.

לבנון סובלת  ממשבר כלכלי חמור,  החמור ביותר מאז תום מלחמת האזרחים ב-1990, שהוביל לקריסה פיננסית ולאובדן גישה לחומרים וסחורות בסיסיות כמו דלק ותרופות, בנוסף לעלייה משמעותית במחירים.

شاهد..عودة النازحين السوريين وبداية لنهاية ازمة النزوح - قناة العالم  الاخبارية

קרדיט : "סוריה טי וי"  ואלאעאלם האיראני