המפקד לשעבר של הכוחות הרוסיים בסוריה מונה למפקד כוחותיה באוקראינה

גורם מערבי אישר כי רוסיה ביצעה ארגון מחדש של פיקוד המבצעים שלה באוקראינה ומינתה מפקד חדש שהוביל עד לאחרונה את הפעולות הצבאיות הרוסיות בסוריה.

המקור הבכיר, שבחר באנונימיות, אמר לכתב לענייני הגנה של ה-BBC כי "מפקד המחוז הצבאי הדרומי ברוסיה, גנרל אלכסנדר דבורניקוב, הוא זה שמוביל את הכוחות הרוסיים באוקראינה כעת".

הגורם המערבי הוסיף כי "דבורניקוב צבר ניסיון רב בעת שהוביל את הכוחות הרוסיים בסוריה, ויש ציפייה ממנו לפעול לשיפור הפיקוד הרוסי באוקראינה".

זאת לאחר שרוסיה הודתה ביום חמישי שעבר כי היו לה " אבדות משמעותיות " בשורות הצבא שלה הפרוס באוקראינה, כפי שהודיע דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב.

בסוף מרץ האחרון הודה הצבא הרוסי במותם של 1,351 מחייליו מאז תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה , אך גורמי צבא מערביים מאמינים שרוסיה איבדה בין 7,000 ל-15,000 חיילים מאז פלשה לאוקראינה.

לגבי העיתוי,  הבכיר המערבי מעריך שדרישות פוליטיות עשויות לקבל עדיפות על פני סדרי עדיפויות צבאיים ברוסיה שדוחפים את הקרמלין לרצות להשיג הצלחה כלשהי לפני ה-9 במאי, כאשר המדינה תחגוג את הניצחון במלחמת העולם השנייה.

גורמים מערביים אמרו שהם שמים לב שרוסיה שולחת בהדרגה חיילים נוספים לכיוון דונבאס במקום לעצור כדי לאפשר לכוחות להתארגן מחדש כראוי.

רוסיה ביצעה פשעי מלחמה בסוריה

הרשת הסורית לזכויות אדם ציינה בדו"ח לרגל יום השנה האחת-עשרה לתחילת  המהפכה הסורית כי "רוסיה היא צד לסכסוך בסוריה ומעורבת בפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות".

עוד הוסיפה כי הכוחות הרוסיים הרגו 6,928 אזרחים, בהם 2,042 ילדים, מאז תחילת מעורבותם הצבאית בסוריה. בהתייחס לתחמושת מצרר האסורה בינלאומית, נאמר בדו"ח כי המשטר הסורי ובעל בריתו הרוסי השתמשו בתחמושת זו באופן נרחב,  ושתועדו 495 תקיפות מאז השימוש הראשון בנשק זה ביולי 2012. 250 תקיפות של כוחות המשטר הסורי, ו-237 תקיפות של הכוחות הרוסיים, בנוסף ל-8 תקיפות רוסיות ואחרות של משטר אסד.

על פי הדיווח, בהתקפות אלו נהרגו 1,042 אזרחים, כולל 389 ילדים ו-217 נשים (נשים בוגרות).

הדו"ח מתעד לפחות 171 תקיפות עם נשק תבערה (נפלם) על אזורי מגורים אזרחיים מאז מרץ 2011, 41 מהן היו בידי כוחות המשטר הסורי ו-125 בידי הכוחות הרוסיים.

קרדיט: אלחורה ורשתות חברתיות