דיווחים סורים: תקיפה ישראלית על מתקנים להסבת טילים איראנים בסוריה

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם של האופוזיציה דיווח, ביום שבת, כי פיצוצים אירעו באזור שבו פרוסות מיליציות פרו-איראניות במרכז סוריה, ועל פי ההערכות הם נגרמו מטילים ישראליים.

בהודעת המצפה נמסר כי פיצוצים נשמעו בעיר מסיאף במערב חמה, כתוצאה מפגיעות טילים ישראליים שכוונו למספר נקודות בסביבת העיר מסיאף, מתקן באזור העיירה אל-סוידי – السويدي  והמפעלים הביטחוניים באזור אלזאוי – الزاوي.

המצפה הוסיף כי מיליציות המזוהות עם משמרות המהפכה האיראניים וחיזבאללה הלבנוני פרוסות באזורים המותקפים, ובאותו אוזר יש גם מחסנים ומרכזי מחקר לפיתוח טילים וכטב"ים.

המצפה אישר כי עד כה לא התקבל מידע על נפגעים.

כלי תקשורת רשמיים בסוריה דיווחו כי מערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה הגיבו ל"תוקפנות" האווירית הישראלית שתקפו מטרות אזור מרכז סוריה.

בתקשורת הוסיפו, תוך ציטוט מקור צבאי, שאמר כי "בסביבות השעה 18:45 היום ביצע האויב הישראלי תוקפנות אווירית מכיוון צפון לבנון, כשהיא מכוונת לכמה נקודות באזור המרכז".

תמונה

"ההגנה האווירית שלנו פעלה לעצירת טילי התוקפנות והפילה חלק מהם, ומתנהלת חקירה לבדיקת תוצאות התוקפנות".

מאז תחילת השנה הנוכחית ביצעה ישראל שבע תקיפות אוויריות בסוריה, כולל תקיפה ב-24 בפברואר, שלפי המצפה נהרגו שני חיילים סורים וארבעה לוחמים נאמנים לאיראן בסביבת דמשק, בעוד ש-SANA דיווחה כי שלושה חיילים נהרגו.

ההפצצה החדשה מגיעה יותר מחודש לאחר הפעם האחרונה שבה הפציצה ישראל מטרות בשטח סוריה, כאשר נשמעו פיצוצים עזים בבירה דמשק ובאזורים הכפריים שלה ב-7 בחודש שעבר.

לפי מקורות המצפה הסורי, ההפצצה הישראלית דאז כוונה למחסן של נשק ותחמושת השייך למיליציות פרו-איראניות בסביבת אזור נמל התעופה הבינלאומי של דמשק, מה שהוביל למותם של "שני לוחמים נאמנים לאיראן ."

יום לאחר מכן הודיעו ​​משמרות המהפכה האיראנים על הריגתם של שניים מקציניו בהפצצה ישראלית על אתרים ליד דמשק.

במהלך השנים האחרונות, ערכה ישראל מאות תקיפות אוויריות בסוריה, שכוונו לאתרי צבא סוריה, מטרות איראניות ויעדי חיזבאללה לבנוניים, המקרובים לטהראן.

ישראל ממעטת ליטול אחריות על תקיפות בסוריה, אך היא חוזרת ומדגישה כי היא תמשיך להתעמת עם מה שהיא מתארת ​​כניסיונות של איראן לבסס את נוכחותה הצבאית בסוריה.

תמונה

קרדיט: אלחורה     קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות

תקיפות ישראליות מהעבר באותו אזור: