לוחמים מצבא סוריה וחיזבאללה נהרגו בתקיפה פתאומית של דאעש מזרחית לחומס

רשת "חדשות פלמירה" דיווחה כי כתשעה לוחמים ממיליציית דיוויזיה 4 וממיליציית חיזבאללה הלבנונית נהרגו ונפצעו במדבר חומס המזרחי, לאחר תקיפה פתאומית של גורמי דאעש  על נקודות צבאיות בח'רבת אלטיאס – خربة التياس  ליד נמל התעופה טי-4 ובנקודת חג'אר – الحجار ממערב לתדמור.

אתרי תקשורת מקומיים דיווחו כי המתקפה המאסיבית שהחל דאעש עם שחר היום הביאה להריגתם של חברי מיליציה רבים משורות צבאם אסד וחיזבאללה, ולפציעתם של אחרים שנלקחו לבתי חולים סמוכים בחומס ובפלמירה.

כמו כן לוחמי דאעש השתלטו על כלי רכב צבאיים ותחמושת ליד שדה התעופה טי-4 וכן על עמדה צבאית באלחג'אר ואזור העיירה שרייפה – شريفة, מזרחית לחומס. .

كما تمكن داعش من الاستيلاء على آليات عسكرية وذخائر قرب مطار التيفور وعند نقطة الحجار ومنطقة قرية شريفة شرق حمص.

תגבורת צבאית מזרחית לחומס

רשת החדשות הסורית – "עין הפרת" דיווחה מוקדם יותר כי המיליציה של אסד החישה תגבורת צבאית לעמדותיה ונקודותיה הצבאיות ממזרח לחומס, במטרה להעלות את המוכנות ולהיערך להתקפות אפשריות נוספות שעלולות להתבצע על ידי חוליות דאעש.

מרשת החדשות נמסר כי 275 מאנשי דיוויזיות 4, 25 ו-18 הגיעו לשדה התעופה הצבאי של תדמור, לקראת העברתם לנקודות ואתרים צבאיים, וכן הובאו 20 טנקים וכלי רכב משוריינים.

ראוי לציין שדאעש הגביר לאחרונה את התקיפות הצבאיות המפתיעות שלו נגד המיליציות של אסד, איראן וחיזבאללה במדבר הסורי, שגרמו למותם ולפציעתם של מאות לוחמים, בהם קצינים בכירים, ולאובדן של עשרות כלי רכב צבאיים, אספקה ​​ותחמושת.

בינתיים, מיליציות המשטר, בעלות בריתו, המיליציות האיראניות,  וכוחות הרוסים לא הצליחו לעצור התקפות אלו, למרות פעילות אווירית אינטנסיבית באזור, והמבצעים למעצר אזרחים באשמת סיוע לגורמי דאעש ומתן מידע צבאי על תנועות המיליציות.

קרדיט : אוריינט ניוז