דיווח: רוסיה מתקשה לחדש מלאי מערכות נשק כי רובם מיוצרים באוקראינה

בעוד המבצע הצבאי הרוסי נכנס לחודש השני שלו מבלי שמוסקבה הכריזה עדיין על השגת מטרותיו, דיווח מערבי טען כי לכוחות הרוסיים נגמרים הטילים והטנקים, ברקע ההפצצות הכבדות על ערים רבות באוקראינה.

מקורות הגנה בכירים דיווחו כי משבר חידוש מלאי הנשק ישפיע על ייצור טנקי המערכה T-72, אחד מכלי הרכב המשוריינים העיקריים של הצבא הרוסי, שמערכות שיגור הפגזים שלו מיוצרות בעיר איזיום שבמזרח אוקראינה, שכוחות רוסים לא הצליחו עד כה ללכוד.

ערכות מודיעיניות הצביעו על כך שרוסיה כבר איבדה 2,000 טנקים וכלי רכב משוריינים במהלך הקרבות, וזאת על פי דיווח של העיתון הבריטי "טלגרף".

טילי שיוט

בנוסף, טענו המקורות כי רוסיה גם לא תוכל להצטייד מחדש בטילי שיוט משוגרים מהאוויר מסוג Kh-55 המסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעיניים, מכיוון שהם תלויים ברכיבים מיובאים.

המקורות אמרו ל"טלגרף" כי טילי Kh-55 הנמצאים בשרות צבאות רוסיה, סין ואיראן, משתמשים במנוע המיוצר בעיר חרקוב.

עם טילי שיוט Kh-55
 טילי שיוט Kh-55

כמו כן, העיתון ציין כי כל הטילים הרוסיים המשוגרים ממסוקים ומספינות משתמשים במנועים מתוצרת אוקראינה.

המקורות אמרו כי רמות המלאי הנוכחיות של הצבא הרוסי "נמוכות ביותר", לאחר חוסר יכולתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין להשיג את מטרותיו באוקראינה במהירות כפי שציפו אנליסטים רבים.

סנקציות מעכבות רכישת נשק

בנוסף, סנקציות מערביות ימנעו מרוסיה לקנות נשק מצרפת, שסיפקה למוסקבה ציוד בשווי מאות מיליוני דולרים מאז סיפוח קרים ב-2014.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ביקש ממדינות המערב להמשיך לספק לכוחותיו "נשק קטלני", כולל טילים וכלי נשק אחרים לשימוש נגד כוחות רוסים.

ראוי לציין כי המבצע הצבאי הרוסי עדיין נמשך, וסגן שר ההגנה הרוסי הודיע ​​השבוע כי רוסיה עוברת ל"שלב השני" של המלחמה ותסיג את כוחותיה מקייב ותתמקד באזור מזרח דונבאס.

נשק רוסי איכותי

ראוי לציין כי הצבא הרוסי מחזיק בטילים בעלי דיוק גבוה, מטוסי קרב מסוג Su-34 ו-Su-35, מפציצי Su-24 , מסוקי "ציידי הלילה"  ותמסח, וכן כלי טיס בלתי מאוישים.

בבעלותו גם מערכות טילים מדגם "איסקנדר", שתוכננה בשנות ה-90 ונכנסה לשירות בצבא הרוסי ב-2006.

טילי איסקנדר
טילי איסקנדר
מומחים זרים מאמינים כי מערכת טילי "איסקנדר" הרוסית, יחד עם מערכות טילי החוף "באסטיון" ומערכות ההגנה האווירית "S-400", ממלאות תפקיד מרכזי בהשגת מה שמכונה – איזור מנוע כניסה " , המונע מיחידות נאט"ו וספינות מלהיכנס אליו מבלי שיגרמו לו אבדות כבדות
טילי איסקנדר (טאס).
קרדיט: אלערביה    קרדיט לתמונות: טאס