אוקראינה חושפת: מאמץ רוסי לגייס צעירים מדרום סוריה ללחימה בשטחה

דו"ח מודיעיני אוקראיני חשף תוצאות פגישה שקיימה רוסיה עם מפקדי הקורפוס 5 הנאמנים לרוסים במחוז דרעא , שבדרום סוריה  , כדי לגייס את לוחמיה, ולהכניסם לשדות המערכה באוקראינה.

דו"ח המודיעין האוקראיני קבע כי לפני שלושה ימים קיימה רוסיה פגישה בראשות הגנרל "אלכסנדר זורבליוב" ומהצד של גייס 5 , המפקד, נסים אבו ערה – نسيم أبو عرة.

במהלך הישיבה, ניסה הגנרל הרוסי לשכנע את אבו ערה לגייס לוחמים מהמיליציה להילחם לצד צבא ארצו באוקראינה , אך מאמציו כשלו בכך, לאחר שהמפקד המקומי נתן תשובה לא ברורה, כך דיווח אתר החדשות הסורי אוריינט נט.

המקורות ציינו כי זורבליוב אף נקב בשמות לוחמים מחטיבה 8 של הגייס הסורי החמישי  שאותם הוא מעוניין לגייס ללחימה באוקראינה, אך אבו ערה איחר לענות, והבטיח לתת להם תגובה על הצעתם מאוחר יותר.

דו"ח המודיעין האוקראיני העלה כי מאמציה של רוסיה לא יביאו לגיוסם של אותם שכירי חרב לשורותיה באוקראינה , שכן לוחמים אלו אינם מוכנים לסכן את חייהם תמורת כסף.

אתר החדשות באינטרנט – מידל איסט איי אישר בדיווח קודם שמיליציית "ציידי דאעש" הרוסית החלה לגייס שכירי חרב סורים ללא כל תנאים מוקדמים, כהכנה לשליחתם לאוקראינה .

تقرير استخباراتي يكشف نتائج اجتماع روسي بالفيلق الخامس في درعا من أجل أوكرانيا

קרדיט : אלדראר אשמייה