איראן מקימה מחנה אימונים צבאי בסוריה שיתמחה בלוחמת מנהרות

משמרות המהפכה האיראנים השלימו את השלב הראשון בפרויקט של הקמת "מחנה מנהרות" באזור המדברי המזרחי של מחוז חומס, על ידי חפירה באורך של יותר מ -3 ק"מ בתוך העיירה זגרוטיה – الزغروطية, הממוקמת 35 ק"מ מזרחית לחומס.

כתב "רשת עין אל-פורת" דיווח כי תושבי העיירה זגרוטיה עזבו את בתיהם בשל הבצורת והיעדר תמיכה ממשלתית למגזר בעלי החיים, בו מתפרנסים רוב תושבי העיירה.

תנאי החיים הקשים הללו והדחקת האזור לשולי התעניינות המשטר אילצו את האנשים להגר לאזור הכפרי של חמה, ולהותיר את האזור ריק כמעט לחלוטין עבור המיליציה של משמרות המהפכה האיראניים, שניצלו את עקירתם מבתיהם כדי להשתלט על העיירה וסביבתה.

כתב הרשת הסורית אישר כי אנשי משמרות המהפכה הניחו ידם על אדמות בשטח של כ -400 הקטרים ​​כדי להוציא לפועל את השלב הראשון של הפרויקט עם אפשרות להרחבה בעתיד.

המיליציה האיראנית שואפת לקיים קורסי הכשרה צבאיים לאלפי לוחמים כדי ללמדם לוחמת מנהרות ותעלות , בפרויקט שנחשב לראשון מסוגו בכל סוריה.

גורם מיוחד הבהיר לכתב כי מפקדי מיליציית חיזבאללה הלבנונית עומדים מאחורי פרויקט המחנה ומפקחים עליו, וכי לוחמים שלו ישתתפו בתרגילים במתחם הצבאי שהוקם.

ראוי לציין כי המיליציות האיראניות החלו לעבוד על השלב הראשון של הפרויקט בתחילת 2022 , ועבודות החפירה עדיין נמשכות, כאשר מאות עובדים משתתפים במאמץ תוך שימוש במכשירי קידוח הידראוליים וחשמליים.

השלמת הפרויקט כבר נראית באופק, שכן אורך המנהרות שנחפרו עלה עד כה על ק"מ, והמיליציה שואפת לחפור 4.5 ק"מ לפני תחילת הפעלת מחזורי האימונים וההכשרה  ללוחמים הכפופים לה.

באחרונה צצו באמצעי התקשורת הסורים ידיעות לפיהן מפעילים האיראנים וחיזבאללה מקומיים במחוז קונייטרה למטרות חפירת מנהרות חודרות לשטח ישראל כדי לאפשר ביצוע פיגועים על פי הוראות ממשמרות המהפכה.

נראה כי איראן נחושה להביא לסוריה את דוקטרינת לוחמת המנהרות שהחיזבאללה פועל לפיה בדרום לבנון מתוך הערכה כי זה יאפשר להם להילחם בישראל כשווים אל שווים.

מחנה ראשון מסוגו בסוריה..משמרות המהפכה מסיימים את השלב הראשון בפרויקט שלו בבדיה של חומס