שאיפותיה של רוסיה מצטמצמות באוקראינה לאחר אבדות בלתי צפויות

למרות ההתנגדות האיתנה שהפגין העם האוקראיני, והאבדות הקשות בשורות הכוחות הרוסיים, אין כל אינדיקציה שהמלחמה תסתיים בקרוב. מומחים מאמינים שגם אם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא יצליח להשתלט על כל המדינה, הוא יכול להמשיך בהתקפותיו האכזריות על ערי אוקראינה.

רוסיה איבדה מאות טנקים, שרבים מהם נראו שרופים או נטושים בצדי הדרכים, ויותר חיילים רוסים נהרגו מאשר במהלך מערכות צבאיות קודמות.

עם זאת, יותר משלושה שבועות לתוך המלחמה, והרבה אחרי שהמועד שפוטין קבע לעצמו לשינוי המשטר באוקראינה עבר, ידו של הצבא הרוסי עדיין על העליונה, כך טוענת סוכנות הידיעות AP .

אנליסטים צבאיים מזהירים כי כוחותיה של רוסיה, עם עוצמתם הצבאית הגדולה ומאגר התחמושת העומד לרשותם, יכולים להילחם על כל מה שפוטין עשוי לתכנן, בין אם על ידי הסדר במשא ומתן ובין אם על ידי הרס מאסיבי של ערים אוקראיניות.

"זה תמיד יהיה האינסטינקט שלו (פוטין) להמר על המשך הדרך, כי הוא הכניס את עצמו לבלגן נוראי ולטעות אסטרטגית ענקית", אומר מייקל קלארק, לשעבר ראש "המכון המלכותי יונייטד לשירותים", שהינו מרכז למחקרים צבאיים שמרכזו בלונדון

כוחות פוטין באוקראינה מנהלים את המערכה הצבאית הגדולה והמורכבת ביותר של רוסיה מאז כיבוש ברלין ב-1945.

המטרה הראשונית, שעליה הכריז פוטין בנאום בטלוויזיה ב-24 בפברואר עם תחילת הפלישה, הייתה "לפרק" את אוקראינה מנשקה ולהציל את אנשיה מה"ניאו-נאצים".

פוטין המעיט בערכן של הרגשות הפטריוטיים וכישורי הלחימה שצברו האוקראינים בשמונה השנים האחרונות בלחימה בבדלנים הנתמכים על ידי רוסיה במזרח המדינה.

חוקר הביטחון הרוסי דמיטרי גורנברג אומר כי הרוסים האמינו בתחילה שהם "יקימו ממשלה פרו-רוסית ויכריזו על ניצחון".

זאת, הוא מוסיף, "היתה מקצת מהתוכנית הבסיסית שלהם, ולא הייתה להם באמת תכנית אלטרנטיבית (תוכנית ב') ".

תכניתה של רוסיה הייתה לתקוף יעדים צבאיים אוקראינים מרכזיים ולהתקדם במהירות לתוך קייב, אך היא נכשלה כתוצאה מהתגוננות אוקראינית עיקשת וכן מאינספור הטעויות והכשלים הארגוניים שהפגינו הכוחות הרוסיים.

קלארק טוען כי כוחות רוסים מכרו ציוד תקשורת ודלק מכלי רכב צבאיים לתושבים המקומיים במהלך השבועות שלפני הפלישה וכאשר הם התאספו על גבולות אוקראינה.

לאחר שנתקלו בהתנגדות אוקראינית עיקשת ביותר, הכוחות הרוסיים חזרו לטקטיקות ההתקפיות כפי שהציגו בסוריה ובצ'צ'ניה, השליכו פצצות ורקטות על ערים ועיירות, ואילצו מיליוני גברים, נשים וילדים לברוח.

לפי סוכנות הידיעות AP, כוחותיו של פוטין נמצאים בעמדה לכבוש את הנמל הנצור של מריופול.

בסך הכל, נראה שהרוסים נלחמים כעת עבור שלוש מטרות עיקריות: מצור על קייב, כיתור לוחמים אוקראינים הפרוסים במזרח, והסתערות על עיר הנמל הראשית אודסה במערב, כך טוען מיכאל קאופמן, מומחה ללוחמה ימית.

משקיפים שעוקבים אחר אבדות הכוחות הרוסיים שתועדו בסרטונים או בתמונות, אומרים שמוסקבה איבדה יותר מ-1,500 טנקים, משאיות וציוד כבד אחר, שרובם הושארו בשדה הקרב או נתפסו על ידי האוקראינים, מה שמצביע על כישלון החיילים הרוסים במלחמה.

קרדיט: אלחורה ורשתות חברתיות