כביסה מלוכלכת בפרהסיה: חשיפת עושרה המושחת של משפחת אסד על ידי מקורב

מלחמת הכל בכל במשפחת אסד לא נפסקת ולו לרגע.

פיראס, בנו של ריפעת אסד , דודו של נשיא סוריה -בשאר ,  חשף פרטים חדשים על האופן שבו החזיר בן דודו בשאר את כספו של אחיו בזיל מהבנקים בשוויץ לאחר מותו בנסיבות מסתוריות בשנות ה-90, בנוסף לחשיפת שיטות הגניבה והביזה שמשפחתו של אסד עדיין משתמשת בהן בסוריה.

פיראס כתב בעמוד הפייסבוק שלו: “לכל מגני המשטר המאשימים אותי שבבעלותי מיליונים או מיליארדים ושאני גר בארמונות ויש לי צי מכוניות.. וכו' , אז אני אגלה לכם איך חילץ בשאר אסד 23 מיליארד דולר שמשפחתו הסתירה בשוויץ על ידי פעולות לא חוקיות , וכי כי עד היום משפחת אסד הגדילה את הונה בעוד 30 מיליארד דולר אותם גנבו מהעם הסורי וכי בן דודו רמי מכלוף גם הוא לא טמן ידו בצלחת וגנב הון עתק מהעם הסורי.

בנוסף, פיראס אסד חשף שחלק מעושרה של משפחת אסד, הושגו באמצעות מכירתם של העתיקות הסוריות שנשמרו בארגזים במשך שנים רבות עבור מאות מיליוני דולרים.

כמו כן הוא מאשים אישים שהיו מקורבים לאביו, ריפעת, שגנבו עשרות מיליוני דולרים, כמו פארוק הבי וואליד ג'לבנו חסן, סאמר אל-ח'יר ועוד אנשים רבים שיצאו מריפעת אל-אסד עם עשרות מיליוני דולרים בגלל שהושיטו את ידם.

השערוריות האחרונות שחשף בנו של ריפעת אסד הגיעו בתגובה להאשמתו על ידי המודיעין של אסד בגניבת כסף ועושר שערורייתי והאשמות אחרות, אותן הכחיש מכל וכל, והצביע על כך שהוא חי חיים פשוטים עם משפחתו וארבעת ילדיו בגלות באירופה  לאחר שהעדיף חיים פשוטים ועוני על פני כניעה לאביו ולמשפחתו.

הוא סיים את הפוסט שלו בהודעה הפונה לנאמני אסד בסוריה, ואומר: "במקום להעליל עלי ולחזור על השקרים של שירותי הביטחון והמודיעין וכלבי בית אסד, אני מקווה שתסתכלו סביב ותראו את האנשים שמוצצים את דמכם כבר חמישים שנה, והדבר האחרון שאתם צריכים הוא לשלוח את ילדיכם לשדות המוות עבורם. התעוררו, אחים, התעוררו. אתם הקורבנות, לא התליין".

פיראס אסד נקט בעבר עמדות נגד אביו ריפעת ובן דודו בשאר אל-אסד והפשעים שלהם נגד העם הסורי, באמצעות גינוי פשעי המשפחה ומדיניותה, ודרישותיו החוזרות ונשנות להחזיר את סוריה לסורים ולשחרר אותה מאחיזת העריצות של משפחת אסד, ובאמצעות פרסום סודות ושערוריות הנוגעות לאביו ריפעת ושאר משפחת אסד.


קרדיט : אורינט ניוז