רוסיה: טיהור בקרב המפקדים הבכירים של הצבא, שירותי הביטחון והמודיעין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביצע טיהור פנימי של גנרלים בצבא, אנשי מודיעין ושירותי ביטחון בעקבות הפיאסקו באוקראינה, כך נאמר בניתוח של המכון לחקר המלחמה, צוות חשיבה מוושינגטון.

מהמכון נמסר כי פוטין פיטר שמונה מפקדי צבא בכירים, עקב כישלונם במהלך הקרבות המתמשכים באוקראינה.

הנשיא הרוסי גם עצר כמה מחברי השרות החמישי של שירות הביטחון הפדרלי הרוסי, שאחראי ליידע את פוטין על המצב הפוליטי באוקראינה.

המכון הוסיף כי דיווחים ששירות ההגנה הפדרלי והדירקטוריון התשיעי של שירות הביטחון הפדרלי (המחלקה לביטחון המולדת שלו) פשטו ביום שישי על השרות החמישי ועל יותר מ-20 מקומות נוספים.

כלי תקשורת רוסים עצמאיים דיווחו כי ייתכן שהשרות החמישי סיפק לפוטין מידע כוזב על המצב הפוליטי באוקראינה לפני הפלישה באומרם כי המלחמה שם תהיה משימה חלקה.

הוא דיווח כי ראש השירות החמישי, סרגיי בסדה, וסגנו, אנטולי בולוך, הושמו ביום שישי במעצר בית.

לדברי המכון האמריקאי סביר להניח שפוטין יבצע טיהור פנימי של קצינים ואנשי שירות הביון, וכי הנשיא הרוסי עשוי לנקוט בצעד זה גם כדי להציל את עצמו לאחר שלא הצליח להעריך את תהליך קבלת ההחלטות לפני פלישה או כנקמה על המודיעין השגוי שהם האמינו שסיפקו לו.

تقرير: الكرملين يعتقل ضباطاً كباراً في الجيش والمخابرات - العربية - Wingo-7

קרדיט לתמונה: https://wingo-7.com/

לאחר כשבועיים של מלחמה באוקראינה, הצבא הרוסי ספג אבדות כבדות מבחינת ציוד וכוח אדם, שכן מספר ההרוגים בקרב הכוחות הרוסים עולה על מה שספגה אמריקה במהלך 20 שנות מלחמה באפגניסטן, לפי הוושינגטון פוסט .

משקיפים אישרו כי הצבא הרוסי לא הצליח להשיג שליטה מלאה בשמים, למרות שיש לו את אחד מחילות האוויר המתקדמים בעולם, וציינו כי המתקפה הקרקעית על הבירה מתקדמת באיטיות עקב בעיות אספקה.

אנליסטים טוענים שהפלישה הרוסית לאוקראינה לא הייתה מתוכננת, ויתכן שהצבא הרוסי המפורסם אינו הכוח האדיר שחששו ממנו פעם.

העיתון האמריקני הדגיש כי הקצב המדשדש של המתקפה הרוסית, שהתאפיין בבלבול ,לכאורה, בקרב המפקדים בנוסף לתמונות של הפלת מטוסים והשמדת טנקים רוסיים, השפיעו על אופן התפתחות הסכסוך.

והוסיף כי ההתנגדות העזה של האוקראינים העלתה את מחיר המלחמה עבור הצבא הרוסי.

הצבא האוקראיני הודיע ​​בפייסבוק, ביום רביעי, כי מאז תחילת הפלישה, אבדותיו של הצבא הרוסי הסתכמו בכ-12 אלף איש, 526 כלי רכב, 335 טנקים, 123 ארטילריה ו-81 מסוקים.

אם המספרים הללו מדויקים, המשמעות היא שמוסקבה איבדה כמעט 7% מהכוחות שצברה בגבול עם אוקראינה לפני תחילת הפלישה, המוערכים בכ-190,000.