גינוי ערבי למעורבותה המתמשכת של איראן בסוריה

ועדת רביעיית השרים הערבית העוסקת בהתפתחויות המשבר עם איראן (סעודיה, מצרים, איחוד האמירויות ובחריין) גינתה את ההתערבות המתמשכת בסוריה, והדגישה כי מעורבות זו אינה משרתת את המאמצים להשגת הסדר מדיני.

בפגישה אתמול, רביעי, הוועדה גינתה את המשך ההתערבות האיראנית בענייני הפנים של מדינות ערב ואת תמיכתה במעשי "טרור וחבלה". כמו כן גינתה הרביעייה את "ההצהרות הפרובוקטיביות" המתמשכות של בכירים איראנים נגד מדינות ערב.

הם גם הביעו "דאגה גדולה מההסלמה העדתית של איראן במדינות ערב, לרבות תמיכת וחימוש במיליציות טרור בכמה מדינות ערביות, ומהכאוס וחוסר היציבות שנוצרו באזור המאיימים על הביטחון הלאומי הערבי, מה שמפריע למאמצים אזוריים וסוגיות בינלאומיות לפתור את הבעיות והמשברים של האזור באמצעי שלום".

הוועדה אמרה כי ההתערבות האיראנית בסוריה "היא בעלת השלכות חמורות על עתידה של סוריה, ריבונותה, ביטחונה, יציבותה, האחדות הלאומית בה ושלמותה הטריטוריאלית", ו"אינה משרתת את המאמצים שנעשו ליישב את המשבר הסורי באמצעי שלום ברוח הסכם ז'נבה 1".

ראוי לציין כי הישיבה השבע-עשרה של הקוורטט התקיימה בשולי המושב ה-157 של מועצת הליגה של מדינות ערב בדרג השרים, במטה הליגה בקהיר.

קרדיט: זייתון