עלוני אזהרה ישראלים פוזרו בשמי הגולן הסורי

הצבא הישראלי השליך עלוני "אזהרה" במהלך המתקפה האחרונה שפתח אמש, בליל שלישי, בפאתי נפת קוניטרה שבדרום סוריה, ובהם הזהירו את חיילי משטר אסד משיתוף פעולה עם חיזבאללה באזור כך מדווח ערוץ החדשות "סוריה טי וי".

העיתון " טיימס אוף ישראל " ציין כי צה"ל השליך היום, רביעי, כרוזים שהזהירו את החיילים הסורים שלא לשתף פעולה עם "חיזבאללה", וזאת שעות לאחר ששיגר מתקפת טילים על נקודות תצפית ששימשו את "חיזבאללה" ליד קוניטרה.

רשתות תקשורת ישראליות פרסמו תמונות של העלונים , שנראים כתובים בערבית וממוענים לחיילי צבא המשטר, הנושא נייר מכתבים עם סמל הנשר, וזהים לעלונים קודמים שהטילו הישראלים בדרום סוריה במהלך המתקפות הקודמות שלהם.

בעלונים נכתב: "הזהרנו אתכם ומזהירים אתכם תמיד, לא נפסיק כל עוד שיתוף הפעולה שלכם עם חיזבאללה יימשך".

"לא נקבל את ניצולכם על ידי חג' האשם ובנו ג'וואד לאיסוף מידע מודיעיני עבור חיזבאללה בדרום סוריה".

הפרסומים מאשימים את חיילי אל-אסד בכך שאפשרו לאדם בשם חאג' ג'וואד האשם לחדור לתשתיות של צבא סוריה, ותקפו את המבנה הפיננסי ואת בסיס Ruwaihinah באזור הכפרי של קוניטרה.

סוכנות הידיעות של המשטר, SANA , פרסמה מוקדם יותר תמונות של הנזק לבניין הפיננסי של קוניטרה, בעיר אל-בעת', כתוצאה מתקיפה ישראלית עם טילי קרקע-קרקע במספר נקודות במחוז קוניטרה מה שגרם נזק מהותי ברכוש.

ישראל ממעטת לקחת אחריות רשמית על התקיפות שהיא מבצעת בסוריה, במסגרת קמפיין המב"מ, שבו היא תוקפת את הנוכחות האיראנית בסוריה ומונעת ממיליציות איראניות לשחזר את חוויית "חיזבאללה 2" בדרום סוריה.

ראוי לציין כי התקיפה הנ"ל בוצעה בטילי קרקע-קרקע ולא במתקפה אווירית, וכך נוהגים התקיפות הישראליות האחרונות בסוריה. סבורים כי הסיבה נעוצה בתיאום רוסי-ישראלי, אשר עובר שלב רגיש על רקע המשבר האוקראיני והעמדה הביקורתית של ישראל לגביו.

אף גורם לא הזכיר כיצד הושלכו העלונים בטריטוריה הסורית.

אוגדת הבשן הישראלית

אין זו הפעם הראשונה שישראל מפזרת עלוני אזהרה במהלך תקיפותיה בדרום סוריה, שכן שמו של מי שמכונה "חאג' ג'וואד האשם", מנהיג חיזבאללה בדרום סוריה, הוזכר שוב ושוב.

כותרת העלונים, הנושאים את "סמל הנשר", מתייחסת לאוגדה 210, המכונה "אוגדת הבשן", הפועלת במסגרת צה"ל והיקף פעולתה מוגבל לדרום סוריה.

אוגדת " הבשן " אחראית על הפעולות הקרקעיות נגד איראן ושלוחותיה בדרום סוריה, והיא מבצעת פעולות נגד "יחידה 840" של משמרות המהפכה האיראניים ו"פיקוד הדרום", של הזרוע הצבאית של " חיזבאללה", בראשות חאג' ג'וואד האשם.

פעולותיה הצבאיות כללו פעולות קרקעיות חשאיות באזור הגבול, שיגור טילים מונחים מדויקים, בנוסף להפצת עלוני אזהרה כתובים בערבית שהושלכו מהאוויר ובהם איומים על קציני אסד וקוראים להם שלא לשתף פעולה עם "חיזבאללה" ו מיליציות איראניות בגולן.

האוגדה תקפה גם קצינים מצבא סוריה המשתפים פעולה עם איראן.

תמונה

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות וסוכנות סאנא הסורית