נסראללה: "אם ישראל תפציץ את איראן, התגובה תהיה כואבת". האמנם?

מנהיג מיליציית חיזבאללה הלבנונית, חסן נסראללה, העניק ראיון לערוץ הטלוויזיה האיראני "אל-עאלם", והצביע על כך שהדיבורים של וושינגטון על המלחמה באיראן היו רק הפחדה. 

נסראללה אמר: אם איראן תופצץ על ידי ישראל, תגובת הנגד תהיה אלימה, והסביר שהנורמליזציה של ישראל (עם מדינות ערביות) מועילה לישראל מבחינה כלכלית. 

נסראללה הוסיף: "כאשר הישראלי אומר שהוא רוצה לחסל את הטילים של חיזבאללה, האם הוא יודע את מספרם? והיקף פריסת הטילים לא מאפשר לאויב לעשות דבר נגד לבנון. 

נסראללה אמר כי כוח ההגנה האווירית של חיזבאללה נתן תוצאות יעילות מאוד מאז שהופעל לפני שנתיים.

הערה ברקע דברי נאסראללה: כרגיל אצל הדמגוג הזה , "מילים כמו חול". אין בעיה אצל האיש לפזר איומים על ימין ועל שמאל , בעיקר כדי למצוא חן בעיני הספונסרים שלו ובמיוחד ערב שחרור עשרות מיליארדי דולרים איראנים על ידי האמריקאים כחלק מההסכם החדש הנמצא לפתחנו.

נאסראללה מקווה כי הישוב השיעי בלבנון יקבל את חלקו בכספים , הנאמדים במאות מיליוני דולרים,  בין הראשונים וירגיע במעט את הכעס הפנימי בתוך העדה כלפיו לאחר התמוטטות הכלכלית של לבנון שפגעה בכל שדרות הציבור בלי הבדל דת.

ניתן להעריך במידת אמינות טובה כי ביום שיפרצו מעשי איבה בין ישראל לאיראן או שישראל תגיב נגד מטרות איראניות באיראן עצמה, במקרה ותותקף על ידי כוחות הפרוקסי של איראן מתימן או מעיראק או מסוריה, החיזבאללה ינסה לצאת לידי חובה בתגובה סימלית כדי לא לסכן את היישוב השיעי בלבנון . 

ברור לחיזבאללה כי אם יפרצו הפעם מעשי איבה בינו לבין ישראל , ישראל תשתדל להשמיד את הנוכחות האזרחית השיעית בלבנון עד היסוד כך שבסיום המלחמה כל בני העדה יצטרכו לברוח מלבנון ולמצוא מקלט בעיראק או באיראן והנוכחות השיעית בלבנון לא תתקיים יותר. 

זה יהיה או שיקול נבון או חידלון.

אפשר להגיד הכל על סוחר הסמים הגדול בעולם – נאסראללה רק דבר אחד ברור הוא בהחלט איש שקול שטובת בני עדתו בלבנון נמצאת בראש מעייניו הרבה לפני הפקודות מהספונסרים שלו שיהיו מוכנים להילחם בישראל ובמערב עד טיפת הדם האחרונה של השיעים בלבנון. לא הרבה יותר מזה.

גם טענתו כי מערכות ההגנה האווירית של החיזבאללה נתנו "תוצאות יעילות" בשנתיים האחרונות אין להם על מה לסמוך וזה רק עוד שקר לבן שאף אחד לא יכול להוכיח כי אין רגליים לטענה.

אם אכן מערכות אלו היו במצב של לאיים על חופש הפעולה של חיל האוויר הישראלי בשמי לבנון הם כבר היו מושמדים מלכתחילה. ישראל לא היתה מוכנה להסכין עם מצב שאין לה חופש פעולה בשמי לבנון.

IMG 20220208 204633

"האצבע המאיימת לא מפסיקה להתנפנף" וזה מה שנותר לו לעשות. להילחם הוא כבר שכח או היה רוצה לשכוח!