נחשפו בכירי דאעש שעמדו מאחורי פיגועי התופת באירופה

אלכסנדה קוטי ואל שאפי אל-שיח', פעילי דאע"ש הבריטים שהיו חלק מקבוצת "החיפושיות", חשפו בפני חוקריהם האמריקאים את הזהויות של המפקדים של ארגון הטרור שהיו אחראים לגל פיגועי התופת באירופה, ובראשם המתקפה המשולבת בפריז בנובמבר 2015.

קוטי ואל-שיח' השתייכו לתא בריטי של ארגון הטרור בסוריה יחד עם מוחמד אמוואזי, שהיה מוכר בכינוי "ג'ון הג'יהאדיסט", ועם איינה לסלי דיוויס. הם היו אחראים לשמירה של בני ערובה מערביים ואמוואזי רעול הפנים התפרסם כמי שערף את ראשם של בני הערובה בסרטונים שזעזעו את העולם.

אתר החדשות הצרפתי מדיה פארט דיווח, בהסתמך על מסמכי מודיעין מודלפים, כי השניים סיפרו לחוקרים אחרי מעצרם בסוריה כי ראש השירות החשאי של דאע"ש, אבו לוקמן, היה האחראי למעצרם של בני הערובה ולעינויים שהם עברו.

לטענת השניים, הם דיווחו לאמוואזי והוא היה כפוף לאבו אחמד אל-עיראקי, כאשר השניים חשפו כי מדובר באוסמה עטאר, אזרח בלגי שהיה מבכירי ארגון הטרור. הם אף סיפרו כי עטאר נכח כאשר "ג'ון הג'יהאדיסט" ערף את ראשו של העיתונאי האמריקאי, ג'יימס פולי.

קוטי ואל-שיח' גם סיפרו כי עטאר עמד מאחורי קמפיין הטרור של דאע"ש באירופה, שכלל בין השאר את המתקפה המשולבת בפריז בנובמבר 2015 ואת פיגוע ההתאבדות הכפול בבריסל במרץ 2016. עטאר, שלפי ההערכות חוסל בסוריה ב-2017, הוא אחד הנאשמים במשפט הפיגועים שמתקיים כיום בצרפת והוא מוזכר כמי שמימן את ההתקפה.

בסוף חודש הבא אמור להתחיל בווירג'יניה משפטו של אל-שיח', שמואשם במעורבות של רצח בני ערובה אמריקאים ובריטים בסוריה. קוטי הודה בעסקת טיעון בספטמבר האחרון בשמונה אישומים על רצח בני ערובה והוא צפוי למאסר עולם, אולם עשוי לשוב לבריטניה לריצוי העונש אחרי 15 שנה. אמוואזי נהרג בתקיפת כטב"מ אמריקאי ב-2015 ודיוויד מרצה עונש מאסר בטורקיה.

Europe's deadliest terror attacks in a decade

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי  קרדיט לתמונה: ANADULU