מכלית איראנית הגיעה לוונצואלה עם שתי מיליון חביות מדללי נפט גולמי כבד

סוכנות רויטרס מדווחת כי איראן שלחה 2 מיליון חביות מדללי נפט גולמי כבד לוונצואלה וכי המטען נפרק והועבר לחברת הנפט הלאומית של ונצואלה.

במקביל דיווחה חברת המעקב אחר מכליות באינטרנט, כי המכלית האיראנית "סטארלה" עגנה בנמל "חוזה" בוונצואלה. המכלית כיבתה את מערכת העברת האותות שלה מאז שיצאה מנמל טונבאק בחודש שעבר והגיעה לוונצואלה ביום שני.

נתונים סטטיסטיים בינלאומיים מראים שבשנת 2021, איראן סיפקה לוונצואלה כ-4.82 מיליון חביות מדללי נפט גולמי כדי לערבבו עם הנפט הסופר-כבד שלה ולהפוך אותו לדליל יותר כדי שניתן יהיה לייצא אותו.

(מדובר בנוזל הנקרא "קונדנסט" (condensate) שמופק מעיבוי נוזלים פחממניים המתלווים להפקת גז טבעי, ולזיקוק נפט. הקונדנסט משמש לדילול נפט גולמי כבד, ובכך להוריד את הצמיגיות של הנפט, ולאפשר הזרמתו בצנרת ללא חימום.)

ה-Miami Herald דיווח ב-22 בפברואר שבעזרת משלוחים קבועים של מדללים שנשלחו מאיראן, תפוקת הנפט של ונצואלה בדצמבר הגיעה לכ-900,000 חביות ליום. תפוקת הנפט של ונצואלה בתחילת השנה שעברה הייתה כ-450,000 חביות ליום.

המדלל הזה, נגזרת נפט המכונה בשוק האנרגיה נפטה, חיוני להפחתת הריכוז והדביקות של הנפט הגולמי הכבד של ונצואלה.

איראן קיבלה 5.55 מיליון חביות של נפט סופר כבד ונצואלי ודלק מטוסים בתמורה למשלוחי מדללי הנפט הכבד.

לוונצואלה יש את מאגרי הנפט הגדולים בעולם, אך מחסור בהשקעות, שחיתות וסנקציות אמריקאיות הפחיתו באופן דרסטי את ייצור הנפט היומי שלה והותירו רבים מבתי הזיקוק שלה מיושנים.

הרפובליקה האסלאמית היא המדינה היחידה ששולחת בנזין קל ומדללי נפט לוונצואלה.

دو نفتکش ایرانی پس از تخلیه بنزین در ونزوئلا عازم وطن شدند | خبرگزاری فارس

קרדיט: פארס ניוז