פורבס חושף את צמרת הערבים העשירים ביותר ברשימת האנשים העשירים באפריקה

העיתון פורבס חשף את רשימת האנשים העשירים ביותר באפריקה לשנת 2022, כולל מיליארדרים ערבים ממצרים, מרוקו ואלג'יריה

ערבים עשירים הם מהעשירים באפריקה

מצרים ודרום אפריקה הגיעו לראש הרשימה של המדינות עם הכי הרבה מיליארדרים ברשימת האנשים העשירים באפריקה של העיתון פורבס לשנת 2022, עם חמישה מיליארדרים כל אחת, אחריה ניגריה עם שלושה מיליארדרים ומרוקו עם שניים.

העיתון פורבס ציין כי הונם של 18 המיליארדרים האפריקאים מסתכם ביחד בכ-84.9 מיליארד דולר, עלייה של 15% מלפני 12 חודשים והשווי הגדול ביותר מאז 2014.

המשקיע, נאסף סאוויריס, מדורג במקום הרביעי ברשימת האנשים העשירים באפריקה, עם שווי נקי המוערך ב-8.6 מיליארד דולר, אחיו המיליארדר נגיב סאוויריס נמצא במקום השמיני, עם שווי נקי של 3.4 מיליארד דולר.

המיליארדר המצרי, מוחמד מנצור, המפקח על קבוצת משפחת מנצור, מדורג במקום ה-12 ברשימה, הכוללת גם את אחיו יאסין ויוסף, המחזיקים בקבוצה המשפחתית, במקומות ה-18 וה-15 בהתאמה.

עשירי אלג'יריה ומרוקו

בעוד שהרשימה כוללת מיליארדר אלג'יראי אחד, אסאד רברב ומשפחתו, שדורג במקום השני ברשימת הערבים העשירים ביותר של פורבס לשנת 2021, עם שווי נקי של 5.1 מיליארד דולר.

Rebrab הוא המייסד והמנכ"ל של Cevital, החברה הפרטית הגדולה באלג'יריה.

הרשימה כוללת גם רק שני מיליארדרים ממרוקו, עזיז אחנוך ומשפחתו, עם שווי נקי המוערך ב-2.2 מיליארד דולר, ואת עות'מאן בנג'לון ומשפחתו, עם שווי נקי המוערך ב-1.5 מיליארד דולר, לפי הערכות פורבס.

אחנוץ', המחזיק במניות הרוב בקבוצת Akwa בהיקף של מיליארדי דולרים, מונה לראש ממשלת מרוקו בספטמבר 2021, בעוד שבנג'לון הוא מנכ"ל BMCE Bank of Africa.

8 مليارديرات من أصول عربية على رأس قائمة أغنى أغنياء العالم - اليوم السابع

קרדיט לתמונה: אליום אלסאבע