סיוע בשווי של 100 מיליון דולר מארה"ב לממשלת לבנון להתמודדות בקורונה

שגרירת ארצות הברית בלבנון, דורותי שיה, אמרה כי וושינגטון סיפקה סיוע בשווי של 100 מיליון דולר לעם הלבנוני, כדי לעזור להם להתמודד עם מגפת הקורונה. ארה"ב לא נתנה סיוע כספי כלשהו לממשלת לבנון ביודעה כי אז כל הכסף יעלם בכיסי הדרג הפוליטי המושחת של לבנון ולא תגיע כל עזרה לעם.

בראיון לערוץ אל-חורה חשפה שגרירת ארה"ב כי במהלך הימים הראשונים של התפרצות הנגיף, השגרירות סיפקה ציוד הגנה אישי, וכן סייעה ליחידים, למוסדות וליזמים לשפר את יכולות ההתגוננות שלהם.

ארצות הברית גם סייעה ללבנון במהלך המגיפה, בהכשרת אחיות, באמצעות מרפאות ניידות, בפיקוח המרכז הרפואי של האוניברסיטה האמריקאית של ביירות.

"היום, אנו שמחים להשיק את קמפיין החיסונים נגד נגיף הקורונה, על ידי מתן חיסונים של Moderna וג'ונסון אנד ג'ונסון", אמרה שיה מתוך אחת המרפאות הניידות בטריפולי.

שגרירת ארה"ב ציינה עוד כי ארה"ב היא שותפה של לבנון כבר עשרות שנים, ואמרה כי הסוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי סייעה לחזק את השותפות הזו לפני 60 שנה.

היא חשפה, "השקענו כ-6 מיליארד דולר בכמה מגזרים, כמו חינוך ופיתוח המגזר הפרטי, לאורך השנים".

שיה הזכירה כי ארה"ב, באמצעות שגרירותה בלבנון, תרמה לתמיכה ולפיתוח של פרויקטים קטנים שעמדו בסכנת פשיטת רגל עקב מגיפת הקורונה.

בשולי הסיוע שהעניקה וושינגטון ללבנון להתמודדות עם נגיף הקורונה והשלכותיו על מוסדות ויחידים, אמרה שגרירת ארה"ב כי וושינגטון רוצה מאוד שממשלת לבנון תקבל את הכלים שיסייעו לה להוציא את המדינה מהמשבר הכספי והפיננסי אליו נקלעה.

שגרירות ארה"ב בלבנון פתחה את קמפיין החיסונים נגד מגיפת הקורונה בעיר טריפולי (הצפונית).

ארצות הברית, באמצעות הסוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי (USAID), תרמה יותר מ-600,000 מנות חיסון, במטרה לתמוך באסטרטגיית החיסון הלאומית של ממשלת לבנון כדי שתוכל להתמודד עם המגיפה.

לבנון התגלו כ-874,000 מקרים של נגיף קורונה, בעוד שמספר מקרי המוות כתוצאה ממנו עלה על 9,000.

Rafik Hariri University Hospital, UN Lebanon and partners urge individuals  and sectors to abide by preventive measures to contain the alarming spread  of the coronavirus

קרדיט לתמונה: יוניצ"ף – האו"ם