מכה אחרי מכה לכיס של חמאס

*- המכה שחמאס מתקשה להתאושש ממנה
עיתון במפרץ טוען כי חמאס מתקשה להתאושש מהמכה שהנחית עליו תאגיד הביטוח לוידס לפני כשלושה חודשים. אז פרסם שוק הביטוח הגדול בעולם הודעה רשמית ובה הוא מזהיר את כל חבריו מפני חברות המסונפות לארגון הטרור הפלסטיני.

לפי העיתון, האזהרה הזו הנחיתה מכה קשה על אותן חברות שמתקשות עתה לייצר פעילות והכנסות. חברות אלה עומדות במרכז מערכת המימון של חמאס. לפיכך, חמאס בטורקיה גייס מומחים בתחום המימון והביטוח וכן כלכלנים כדי לנסות להתמודד עם הבעיה. עוד נמסר כי במקביל החלו לבצע בחמאס חקירה פנימית מי הדליף לענקית הביטוח העולמית את השמות של כל אותן חברות הפועלות לטובת חמאס.

*- עוד מכה לכיס של חמאס?
מקור פלסטיני טוען שמוחמד אלעמאדי, שליח קטר לרצועת עזה, הודיע החודש לתנועת חמאס על הפחתת שווי המענק הכספי שהוקצה למועסקי ממשלת חמאס בעזה מ-10 ל-3 מיליון דולר. המקור מצוטט בעיתון המקורב לרשות הפלסטינית בראמאללה כך שיש להתייחס בזהירות לגבי נכונות הידיעה.

בכל מקרה, לפי הדיווח, ההחלטה הקטארית הפתיעה את בכירי חמאס בעזה, שכן היא מגיעה פחות מחודשיים לאחר שהושגה הסכמה על הקצאת 10 מיליון דולר למשכורות המועסקים. בסך הכול המענק החודשי מקטר מגיע ל- 30 מיליון דולר, והוא כולל גם 10 מיליון דולר לרכישת דלק לתחנת הכוח ו-10 מיליון דולר למשפחות נזקקות.

הקיצוץ הקטארי שלא הוסבר יכול ליצור תרעומת ברצועה והוא צפוי להיות בראש סדר הדיונים כשאלעמאדי יגיע לעזה. בינתיים נמסר כי ברצועה מצפים שאלעמאדי יבשר בקרוב כי ישראל מאשרת הנפקת היתרים ל-10,000 עובדים מעזה שיוכלו להיכנס לשוק הישראלי וכן עוד הקלות במעברים שיסייעו לשיקום הרצועה.

 

קרדיט: ערוץ הטלגרם דורון פסקין       קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות