זירת הים האדום מתחממת: מפקד איראני חדש, מחסידי הקו הנוקשה, בתימן

גופתו של השגריר האיראני הקודם בצנעא הבירה עוד לא התקררה וכבר האיראנים ממהרים למנות לו מחליף.

כזכור האיראנים טענו כי השגריר מת לאחר שנדבק בנגיף הקורונה אך ההערכה היא כי הוא נפגע בהפצצות הסעודים על מרכזי פיקוד של החות'ים שם הוא נכח.

ככל הנראה הכשלונות המהדהדים של כוחות החותים בקרבות בתימן והחשש מפני המוטטות כל חזיתות הלחימה שלהם הביאו את האיראנים למהר ולמנות איש צבא מנוסה כמפקד הראשי של הנוכחות האיראנית בתימן.

ערוץ הטלגרם "מבט עולמי"  מביא דיווח מאתר אינטליג'נס אונליין הטוען כי "איראן מינתה את בריגדיר גנרל עבד אל-רזא שהלאי, הממונה על תימן מטעם כוח קודס, להחליף את השגריר בתימן, חסן אירלו, שמת בחודש שעבר, לטענת טהרן כתוצאה מנגיף הקורונה. לפי הדיווח, שהלאי לא צפוי להחזיק בתואר דיפלומטי ויוביל את הלחימה החות'ית בעיר מאריב בצפון המדינה.

ארה"ב הכניסה את שהלאי לרשימת הסנקציות והציבה פרס של 15 מיליון דולר על ראשו אחרי שהאשימה כי הוא מימן קבוצות טרור שפגעו בחיילים אמריקאים בעיראק ותיאום של ניסיון ההתנקשות בשגריר סעודיה בוושינגטון. שהלאי גם ניצל מניסיון חיסול אמריקאי שבוצע במקביל להתנקשות בקאסם סולימאני לפני שנתיים."

הצבת גנרל איראני ,חסיד הקו הנוקשה שמובילים משמרות המהפכה האיראנים , מבטיח , בעתיד הקרוב, הרבה פעילות טרוריסטית מצד המיליציה החות'ית בתימן לא רק נגד סעודיה עצמה, אלא גם נגד נתיבי השייט האזרחי בים האדום העוברים במקביל לחופי תימן המערביים. 

האיראנים מפעילים זה חודשים ארוכים מוקדים ימיים וסירות תופת נגד מטרות אזרחיות בים האדום בניסיון ללחוץ על האמריקאים ברקע שיחות הגרעין בוינה.

דובר הקואליציה הערבית הנלחמת בתימן בהובלת סעודיה טען לאחרונה כי כוחותיו הצליחו לסכל בשנתיים האחרונות למעלה מ-100 סירות תופת נהוגות מרחוק שיצאו לפיגועים בים האדום אך לא הצליחו להשלימם. כמו כן הצליחו כוחות הקואליציה לנטרל מאות מוקשים ימיים שזרעו החותים במימי הים האדום מפתחת מצרי באב אלמנדב עד בואכה לקו החוף הסעודי מצפון לתימן.

דובר הקואליציה הערבית אף חשף כי באזור נמל חדיידה בצפון מערב תימן נמצאים מחסנים גדולים של טילים בליסטיים ארוכי טווח המוכנים להפעלה וכי האיראנים הציבו באותו אזור, בעזרת הלוחמים החות'ים , סוללות טילי חוף-ים המאיימות על חופש השייט מול חופי תימן.